نسخه چاپی

احمدی نژاد در مجلس چه می گوید؟

گویی دیگر هیچ امیدی نیست كه جلسه سوال از رییس جمهور برگزار نشود.

به گزارش نما به نقل از آريا ، اينگونه به نظر مي رسد که محمود احمدي نژاد هم بي ميل نيست که يک روزش را در بهارستان بگذراند.

روزي که براي او و ديگران يادآور جلسه سوال از رييس جمهور در مجلس هشتم است.

حالا او بايد در قامت رييس جمهور بار ديگر و البته اين بار در مجلس نهم پاسخگوي سوال جديد نمايندگان باشد. سوالي که البته بيشتر ظاهري اقتصادي و البته باطني سياسي دارد.

در سياسي بودنش شايد همين بس که باز علي مطهري که از منتقدان پروپاقرص احمدي نژاد در پارلمان است به عنوان ليدر اصلي اين جريان به شمار مي رود. نماينده اي که حتي در مناظره زنده سيما مقابل زارعي از نمايندگان مخالف سوال نشست و تا توانست از تصميم خود و همفکرانش براي طرح سوال دفاع کرد.

حالا که محمد رضا باهنر و ساير اعضاي هيات رييسه مي گويند پس گرفتن امضاها هيچ تاثيري ندارد ديگر اين سوال که آيا جلسه منتفي مي شود هم محلي از اعراب ندارد.

اکنون سوال ابتدايي شايد اين باشد که احمدي نژاد چه زماني ميهمان پاستور است و سوال مهتر از آن اينکه او چه خواهد گفت؟

اهميت اين قضيه از آنجا ناشي مي شود که رييس جمهور گويا در جلسه اي گفته است بنا دارد ناگفته هايش را در مجلس بگويد .در همين راستا بود که علي مطهري در مصاحبه اي با خبرگزاري آريا گفت : بهتر است احمدي نژاد يکبار براي هميشه ناگفته هايش را بگويد تا خيال همه راحت شود.

در جديدترين تحول اما روز گذشته تعدادي از نمايندگان عازم پاستور شدند تا با دعوتنامه اي که از سوي دولت آمده بود ميهمان احمدي نژاد و شنواي حرف هاي او باشند.

جلسه اي که به روايت رسانه هاي دولتي بيش از 100 نماينده در آن حضور داشتند و البته به روايت رسانه هاي منتقد و مستقل تعداد ميهمان به سختي به 60 نفر مي رسيد.

ميهماناني که مي شد در ميان آنان چهره هاي شاخص حامي دولت در مجلس را ديد هر چند که برخي چهره هاي آنان ترجيح دادند تا در اين جلسه نباشند.

گويا احمدي نژاد در اين جلسه اطمينان خاطر داده است که در جلسه سوال از رييس جمهور حرف تندي نخواهد زد.

در همين راستا خبرگزاري آريا با 3 نماينده مجلس به گفتگو نشسته است:

خروجي سوال از رييس جمهور چه خواهد بود

خروجي سوال از رييس جمهور فقط توهين آقاي احمدي نژاد به نمايندگان خواهد بود.

مهرداد بائوج لاهوتي ،عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا تاکيد کرد:عدم حضور رييس جمهور در مجلس اجتناب ناپذير است مگر آنکه آيين نامه داخلي مجلس تغيير کند .

وي افزود:از آنجايي که بنده خروجي از حضور رييس جمهور در مجلس نمي بينم بنابراين با سوال موافق نبودم غير از آنکه ما يک التهاب اقتصادي به وجود آوريم نتيجه ديگري ندارد .

اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد:بنده معتقدم خروجي سوال از رييس جمهور فقط برخورد تند آقاي احمدي نژاد به نمايندگان خواهد بود در واقع ايشان فقط 7ماه ديگر عهده دار دولت است از سوي ديگر قرار نيست ما روش آقاي احمدي نژاد را اصلاح کنيم زيرا نزديک به 8سال ايشان با همين روش کار کرده بنابراين مطمئن باشيد در مدت زمان باقي مانده هم همين روش را ادامه خواهند داد.

وي با اشاره به سخنان شب گذشته احمدي نژاد با نمايندگان اظهار داشت:اميدواريم ايشان همواره همينطور سخن بگويند و سوال کنندگان و پاسخ دهنده در مجلس به گونه اي رفتار کنند که مردم احساس کنند اين فضاي گفتگو براي حل چالش هايي است که براي مردم وجود دارد و دولت و مجلس تنها دغدغه رفع مشکلات مردم و بحران هاي اقتصادي را دارند.

لاهوتي تاکيد کرد:مردم ديگر از من درست مي گويم ها خسته شده اند و مي خواهند مشکلاتشان برطرف شود.

احمدي نژاد ناگفته اي غير از مسايل اقتصادي ندارد

رييس جمهور براي روشنگري نمايندگان در رابطه با مشکلات موجود در مجلس حاضر خواهد شد.

محمد دامادي، سخنگوي کميته پيگيري سوال از رييس جمهوردر گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا تاکيد کرد:منتفي شدن حضور رييس جمهور در مجلس فقط با پس گرفتن امضاء از سوي همه نمايندگان سوال کننده صورت خواهد گرفت در واقع بر اساس آيين نامه داخلي مجلس حتي اگر يک نماينده امضاي خود را پس نگيرد آقاي احمدي نژاد بايد در مجلس پاسخگو باشد.

نماينده مردم ساري اظهار داشت :ما بايد ببينيم چه تعداد از نمايندگان امضاء کننده سوال از رييس جمهور در جلسه شب گذشته با رييس دولت حضور داشته اند و تا چه اندازه از پاسخ هاي آقاي احمدي نژاد قانع شده اند.

وي درباره چگونگي سخنان رييس جمهور در مجلس تصريح کرد: با توجه به اينکه امسال سال اقتصادي است طبيعتا ادبيات هم بايد ادبيات اقتصادي باشد قطعا هر چقدر ما در جهتي حرکت کنيم که تعامل بين دولت و مجلس در راستاي حل مشکل مردم باشد نتيجه بهتري خواهيم گرفت هدف از سوال توهين نيست بنابراين منطق ما اقتصادي و بهبود اوضاع کشور است بنابراين ناگفته هاي احمدي نژاد هم اقتصادي خواهد بود و غير از اين نمي تواند باشد قطعا رييس جمهور براي روشنگري نمايندگان در رابطه با مشکلات موجود در مجلس حاضر خواهند شد.

دامادي افزود:نمايندگان با دولت تعامل دارند و به هيچ وجه اين سوال در راستاي تقابل با دولت نيست در واقع ما مي خواهيم شان و جايگاه نمايندگان و رييس جمهور حفظ شود .

وي درباره زمان حضور رييس جمهور در مجلس نيز گفت:ظاهرا قرار است تا 10روز ديگر پس از عاشورا و تاسوعا رييس جمهور در مجلس حاضر شود .

احمدي نژاد قابل پيش بيني نيست

نمايندگان بر انجام سوال از رييس جمهور اصرار دارند.

دکتر عبدالرضا عزيزي ،رييس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا گفت:اگر سخنان رييس جمهوري در مجلس هم همچون سخناني باشد که شب گذشته با نمايندگان مطرح کرد قطعا از آن استقبال مي کنيم .

عضو فراکسيون رهروان ولايت افزود:نمايندگان مجلس به دنبال تعامل و همکاري با دولت هستند بنابراين اگر آقاي احمدي نژاهم چنين مواضعي داشته باشد ما مشکلي با دولت نخواهيم داشت.

وي با تاکيد بر اين مطلب که نشست شب گذشته رييس دولت با نمايندگان دليلي براي منتفي شدن حضور احمدي نژاد در مجلس نمي شود ،گفت:طبق ايين نامه داخلي مجلس وقتي سوال اعلام وصول مي شود ديگر نمي توان آن را لغو کرد مگر آنکه صددرصد نمايندگان امضاي خود را پس بگيرند البته تا جايي که بنده سراغ دارم نمايندگان بر انجام سوال از رييس جمهور اصرار دارند.

اين نماينده مجلس چگونگي سخنان احمدي نژاد در صحن علني مجلس را غيرقابل پيش بيني دانست و خاطرنشان کرد:سخنان شب گذشته احمدي نژاد دلگرم کننده بود و ما از اين سخنان استقبال مي کنيم اما نمي توان پيش بيني کرد که ايشان بخواهد چه سخناني در مجلس مطرح کند زيرا ما از درون وي خبر نداريم.

عزيزي زمان حضور رييس جمهور در صحن علني مجلس را نا معلوم دانست و تاکيد کرد:به هر حال ما بر ايجاد تعامل با دولت تلاش خواهيم کرد.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...