نسخه چاپی

تاكید اروپا بر آتش بس سریع در غزه

مقامات اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و پاسخ مشروع مقاومت به آن، بر لزوم برقراری فوری آتش بس تاكید كردند.

به گزارش نما، مهر به نقل از هافینگتون پست نوشت: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور بررسی تحولات خاورمیانه از جمله سوریه و غزه امروز در بروکسل تشکیل جلسه دادند.

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اروپا با نادیده گرفتن این حقیقت که طرف اصلی متجاوز، رژیم صهیونیستی است، اعلام کرد از درگیری موشکی رژیم صهیونیستی و حماس نگران بوده و در مورد افزایش تلفات این درگیری هشدار می دهد.

وی در حاشیه دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا با قرار دادن رژیم متجاوز اسرائیل و قربانیان آن یعنی فلسطینی در کنار یکدیگر و تفاوت قائل نشدن میان متجاوز و قربانی گفت شلیک موشک از سوی طرفین باید متوقف شود. اشتون افزود: آن چه که باید انجام دهیم این است که راه حلی برای بازگرداندن امنیت به منطقه بیابیم.

در همین حال "کارل بیلدت" وزیر خارجه سوئد مهمترین مسئله خاورمیانه را به اجرا درآوردن هر چه سریعتر آتش بس میان طرفین درگیر دانست.

وی اظهار داشت این دومین جنگ غزه طی سالهای اخیر است و جامعه بین الملل نباید منتظر وقوع سومین و چهارمین جنگ در این منطقه باشد.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...