نسخه چاپی

اثرات جنگ غزه بر اقتصاد رژیم صهیونیستی

یك پایگاه لبنانی از هزینه های گزافی كه جنگ علیه غزه بر دوش اقتصاد رژیم صهیونیستی گذاشته، پرده برداشته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، شبکه المنار گزارش داد: بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی صهیونیستها حملات این رژیم به غزه هزینه ای بالغ بر 400 میلیون دلار براقتصاد رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است که باید هزینه سامانه موشکی گنبد آهنین را که بیست میلیون دلار است به آن اضافه کرد.

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده که سامانه گنبد آهنین 350 موشک رهگیر علیه موشکهای مقاومت شلیک کرده که هزینه آن بالغ بر بیست میلیون دلار است.

المنار می افزاید: این در حالی است که موشکهای بومی فلسطین، صد دلار و موشکهای گراد 1100 دلار بیشتر برای مقاومت هزینه ندارد.

در این گزارش آمده است : قیمت یک سامانه گنبد آهنین از دویست میلیون دلار فراتر می رود و ارتش رژیم صهیونیستی گنبد پنجم را در "النقب" و ششم را در "تل آویو" نصب کرده است.

المنار می افزاید: هزینه نظامیان ذخیره ای که تاکنون فرا خوانده شده اند بالغ بر 760 هزار دلار است.

المنار در ادامه می نویسد: موشکهای مقاومت سبب از رونق افتادن بازار اسرائیل به ویژه در تل آویو و قدس اشغالی و مناطق جنوبی فلسطین اشغالی شده است و قدرت خرید را کاهش داده است.

شبکه فلسطین الیوم به نقل از "عاطف علاونه" تحلیلگر مسائل مالی و اقتصادی آورده است : جنگ غزه تبعات زیادی به دنبال داشته است، زیرا نوعی ترس را نزد مصرف کننده و سرمایه گذار ایجاد کرده است و در واقع نوعی شک و تردید برای دست زدن به فعالیتهای تجاری وجود دارد.

وی می افزاید: جنگ علیه غزه، ضعف صادرات اسرائیل را به دنبال خواهد داشت، زیرا از سویی تولید کاهش پیدا می کند و از سویی واردات افزایش پیدا می کند که بار اضافی بر دوش اقتصاد رژیم صهیونیستی می گذارد.

این تحلیلگر اقتصادی با اشاره به تاثیر این وضعیت بر شیکل(واحد پولی رژیم صهیونیستی) گفت: ارزش شیکل در برابر ارزهای دیگر پایین آمده و این بی سابقه است.

علاونه می افزاید: ادامه جنگ غزه ارزش شیکل را باز هم پایین می آورد، زیرا بانک مرکزی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نرخ شیکل دلار به اقتصاد خود تزریق می کند.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...