نسخه چاپی

خورده سنگهای ایرانی وگنبد شیشه‌ای شكسته!

عکس خبري -خورده سنگهاي ايراني وگنبد شيشه‌اي شکسته!

از پیام به اوباما گرفته تا تحت فشار قرار دادن محمد مرسی، یا تلاش برای پیروزی در انتخابات و پوشش دادن شكست در جریان سوریه، به شكست بزرگ دیگری برای صهیونیست ها تبدیل خواهد شد، شكستی از جانب خورده سنگهای ایرانی!

به گزارش نما و به نقل از روزنامه شما، چند سالی هست که دشمنان، افکار عمومی ملت شهید پرور ایران را در کنار تحریم‌ها با تهدید به جنگ و حمله نظامی مورد آزار و اذیت قرار می دهند و خیال خام کرده اند که با این گونه جنگ روانی علیه نظام اسلامی راه به جایی می برند.
جایی صحبت از خط قرمز می کنند، جایی از پایان فرصت ها سخن به میان می آورند و بعضی اوقات از پرونده های روی میز سخن می گویند اما خود به خوبی واقف بوده و هستند که حمله به ایران تنها می تواند در حیطه جنگ روانی به آنها کمک کند و به زودی تاریخ مصرف این ابزار تبلیغاتی هم پایان خواهد یافت.
این روزها در شرایطی که دشمنان در جریان اجرای سیاست "مهار ایران" شکست خورده اند و هیچ یک از تیرهای آنها در تاریکی به هدف اصابت نکرده است برای اجرای مانور قدرت در منطقه دست به حمله وحشیانه دیگری به مردم غزه زده اند، حمله ای که تا به این لحظه بیش از 70 شهید و 600 زخمی به بار آورده است.
اما یک نکته جالب هم در این ایام اخیر وجود دارد، اینکه هر چه صدای تهدیدهای دشمنان نسبت به ایران بلند تر می‌شود، نقش ایران در جریان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بیشتر خود را نشان می دهد، چندی پیش بود که سید حسن نصر الله اعلام کرد پهپاد مقاومت که توانسته کیلومترها در خاک اسرائیل پرواز کند و از مراکز حساس آنها تصویر برداری کرده است، با فناوری ایرانی در لبنان مونتاژ شده، حالا هم موشکهای فجر5 که ابتدایی ترین موشکهای تولید ایران است این روزها بلای جان رژیم اشغالگر قدس شده است و گنبد آهنین اسرائیلی‌ها شیشه ای و شکسته از آب در آمده و تلاویو بارها مورد اصابت این موشک‌ها قرار گرفته است.
سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در اظهاراتی با بیان اینکه نبرد کنونی در غزه نبرد همگان در منطقه است، موشک های فجر را تحولی بزرگ در نبرد تاریخی با صهیونیست ها خواند و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از قدرت موشکی گروههای مقاومت فلسطینی غافلگیر شده است.
اندیشکده اطلاعاتی «استراتفور» نیز در گزارشی آورده است: احتمال دارد مقامات ایران کاملاً از این تحولات راضی باشند. ایران نیازمند عامل بازدارنده‌ای بود تا از درگیری‌های سوریه ممانعت به عمل آورد؛ و اکنون، اگرچه موقتاً، آن را به دست آورده است. ایران همچنین لازم است در روابط خود با حماس تجدید نظر کرده و نشان دهد که تاثیر خود را از طریق گروه‌های مبارز در اراضی فلسطینی و به عنوان بخشی از استراتژی بازدارندگی خود در مقابل حمله‌ای احتمالی به برنامه‌ی هسته‌ای خویش، حفظ خواهد کرد.
احمد کاظم‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه می گوید: یکی از عواملی که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را رقم زد این است که تا دو ماه آینده در فلسطین اشغالی انتخابات برگزار می شود و در حال حاضر فضای انتخاباتی بر مناطق اشغالی حاکم است و تجربه انتخابات گذشته نیز نشان می‌دهد که معمولا احزاب و گروه‌های رژیم صهیونیستی در چنین ایامی با اتخاذ رویکردهایی افراطی و سیاست‌های نظامی تلاش می‌کنند آرای بیشتری را به دست آورده تا پایگاه احزاب افراطی خود را در فلسطین اشغالی تقویت کنند.
این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: در حال حاضر فلسطین اشغالی شاهد بحران بوده زیرا دولت نتانیاهو نتوانسته به درخواست‌های مردم در این منطقه پاسخ گوید؛ بنابراین با امنیتی کردن فضا تلاش می‌کند تا حفظ امنیت را اولین اولویت برای رای دهندگان نشان دهد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر پس از شکست تاریخی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 2006 و 2008 همواره به دنبال انتقام بوده‌اند و از طرف دیگر توجه کشورهای عربی و برخی از کشورهای اسلامی به مساله سوریه جلب شده و به دلیل شرایط منطقه ذهن ها کمتر به سمت مساله فلسطین بوده بنابراین رژیم صهیونیستی فرصت را برای انتقام‌گیری مناسب دیده و تلاش می‌کند تا از فضای انتخاباتی استفاده کرده و با اتخاذ رویکرد نظامی از وضعیت موجود به نفع خود بهره‌برداری کند.
حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه اسرائیل با چراغ سبز لابی صهیونیسم این حمله را آغاز کرده تاکید کرد که حمله تل آویو پیامی به باراک اوباما در آستانه دور دوم ریاست جمهوری است، مبنی بر اینکه اسرائیل می‌تواند خارج از اراده واشنگتن دست به هر اقدامی بزند.
وی در پاسخ به وضعیت جنگ غزه در عرصه میدانی گفت که مقاومت با شلیک 700 موشک از جمله موشک‌های فجر-5 ابتکار عمل در عرصه میدانی را دارد.
هانی‌زاده تصریح کرد که اسرائیل به اهداف خود در این حمله اهداف خود نخواهد رسید؛ شلیک صدها موشک‌ با وجود سامانه «گنبد آهنین» که با هزینه 11 میلیاردی نصب شده نشان داد که این سامانه به اندازه تبلیغات‌ها کارایی ندارد و اسرائیل در مقابل این حمله آسیب پذیر نشان داد.
این کارشناس با اشاره به موقعیت جغرافیایی غزه که در اطراف آن دشت قرار دارد، افزود: حماس اعتماد به نفس بالایی دارند و از تاکتیک بهتری نسبت به جنگ 22 روزه دارد و امکانات بیشتری به آنها در مدت اخیر رسیده که می‌توانند تانک‌ها اسرائیلی را متوقف کنند و واقعا این نبرد بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.
وی همچنین درباره احتمال حمله نظامی گفت: به نظرم با توجه به شرایط موجود نتانیاهو به چنین ماجراجویی دست نمی‌زند و تنها به حملات هوایی خود در روزهای آینده ادامه می‌دهد، آخرین گزینه برای نخست وزیر اسرائیل جنگ زمینی است.
هدف صهیونیست‌ها از حمله به غزه هر چه که باشد، از پیام به اوباما گرفته تا تحت فشار قرار دادن محمد مرسی، یا تلاش برای پیروزی در انتخابات و پوشش دادن شکست در جریان سوریه، به شکست بزرگ دیگری برای صهیونیست ها تبدیل خواهد شد، شکستی از جانب خورده سنگهای ایرانی!

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...