نسخه چاپی

جولان دلالان در بازار ادامه دارد

بی خیالی مسئولان و جولان دلالان زیر سایه كرونا

عکس خبري -بي خيالي مسئولان و جولان دلالان زير سايه کرونا

هرچند وضعیت اقتصادی كشور و به‌طوركلی جهان، به دلیل پدید آمدن كرونا مساعد نیست، اما لجام‌گسیختگی و رهاشدگی بی‌منطق قیمت برخی كالاها ازجمله خودرو و جولان دلالان، مردم را از شرایط پیش‌آمده نگران و معترض كرده است.

هرچند وضعیت اقتصادی کشور و به‌طورکلی جهان، به دلیل پدید آمدن کرونا مساعد نیست، اما لجام‌گسیختگی و رهاشدگی بی‌منطق قیمت برخی کالاها ازجمله خودرو و جولان دلالان، مردم را از شرایط پیش‌آمده نگران و معترض کرده است. مردم می‌پرسند فاصله حدود پنجاه میلیون تومانی، بین قیمت یک خودرو در کارخانه و بازار آزاد چه توجیهی دارد و این مبلغ به جیب چه کسانی سرازیر می‌شود؟

جامعه ایرانی از چند ماه پیش با همه ظرفیت‌های هویتی و فرهنگی‌اش در مقابل یک ویروس خطرناک صف کشیده است. نقطه کلیدی و جوهری که در دو سه ماه گذشته بر ایران اسلامی گذشته است، ظاهر شدن هویت اسلامی و ایرانی مردم است و این موضوع در مقابل دیدگان جهانیان رخ‌نمایی کرد. آغاز ماه رمضان و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مؤمنانه به بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه کافی بود تا «کمک مؤمنانه» از سوی طبقات مختلف اجتماعی تبدیل به «رزمایش فراگیر» شود و تصویری توأم با مهر و عطوفت از ملت ایران را در مقابل دیدگان جهانیان ترسیم کند؛ اما همین مردم به چشم خویش می‌بینند که دلالان در جلوی چشم مردم و مسئولان می-تازند و کسی هم ظاهراً جلودارشان نیست. مردم انتظار دخالت مؤثر متولیان امر را دارند. در این زمینه نقش قوای سه‌گانه در نحوه مواجهه با برخی گرانی‌های بی‌ضابطه اخیر تعیین‌کننده است. از قوه مقننه که چند روز دیگر کارش به نقطه نهایی می‌رسد توقعی نیست؛ اما از قوای مجریه و قضائیه انتظار هست. مخدوش کردن چهره مردمی که برآمده از تفکر اسلامی و ملی، ایران را به صحنه مقابله با یک ویروس و کمک مؤمنانه به مردم تبدیل کرده‌اند آن‌هم به‌وسیله دلالانی که اقتصاد کشور و معاش و معیشت مردم را به ورطه بی‌اعتباری و زوال سوق می‌دهند، باید برای دولت مهم باشد. پدیدآیی این وضعیت بایستی برای قوه قضائیه- که با روی کار آمدن آقای رئیسی امید و انتظار مردم از این قوه دوچندان شده است- بااهمیت باشد. مبادا چنین امیدی بابی تفاوتی و کم‌تحرکی رنگ ببازد.

نهادهای اجرائی، نظارتی و اطلاعاتی کشور یک‌بار برای همیشه باید پای دلالانی که هرکجا اراده کنند، جولان می‌دهند و خون مردم را می‌مکند و اقتصاد ملی را به مخاطره می‌اندازند، قطع نمایند. مقابله با برهم زنندگان اقتصاد و معاش مردم و تخریب‌کنندگان اعتبار ملی کشور وظیفه‌ همه مسئولان است. مردم در آزمون مقابله با کرونا تا حد زیادی غلبه یافتند، حالا انتظار دارند مدیران، جماعتی سوداگر را سر جایشان بنشانند.

بصیرت

۱۳۹۹/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...