نسخه چاپی

تشكیل دولت «الكاظمی» پیروزی واشنگتن نیست

عکس خبري -تشکيل دولت «الکاظمي» پيروزي واشنگتن نيست

رئیس فراكسیون پارلمانی «الفتح» عراق گفت كه پس از رأی اعتماد رسمی پارلمان به دولت الكاظمی، حمایت ایالات متحده از عراق در بوته آزمایش قرار می‌گیرد.


به گزارش نما، «محمد الغبان» رئیس فراکسیون پارلمانی «الفتح» عراق گفت که پس از رأی اعتماد رسمی پارلمان به دولت « مصطفی الکاظمی »، حمایت ایالات متحده از عراق در بوته آزمایش قرار می‌گیرد.

اخبار بین الملل-فراکسیون الفتح از آمریکا می‌خواهد که تشکیل این دولت را یک پیروزی برای خود و خسران برای دشمنانش در عراق و منطقه نداند. بلکه قوای سیاسی عراق مصلحت عراق را بر سایر امور ترجیح دادند. لذا واشنگتن باید اهتمام خود به عراق را با در اولویت قرار دادن پشتیبانی و حمایت از این کشور در این شرایط دشوار ثابت کند و به مردم عراق جدیت خود در کمک به این کشور و نه جانبداری از یک طرف سیاسی خاص علیه طرف دیگر را اثبات کند.

وی تصریح کرد: موضع آمریکا امروز در بوته آزمایش قرار داد و عراقی‌ها نظارت می‌کنند که چه کسی عملا در کنار آنها ایستاده است و چه کسی فقط به موضعگیری و اظهارنظر بسنده می‌کند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق ۲۱ فروردین بعد از ناکامی و انصراف «عدنان الزُرفی»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه که از ائتلاف العبادی بود، «مصطفی الکاظمی» رئیس دستگاه اطلاعات ملی عراق را برای تشکیل کابینه مکلف کرد که پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام کابینه او بامداد روز ۱۸ اردیبهشت، موفق شد از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، هرچند که هنوز هفت وزیر از ۲۲ وزیر کابینه او مشخص نشده‌اند.


۱۳۹۹/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...