نسخه چاپی

رأی خاتمی همچنان استخوان لای زخم فتنه‌گران

به گزارش نما به نقل از کیهان: حاكميت پيش شرط هايي را كه خاتمي سال گذشته براي شركت در انتخابات مجلس مطرح كرد ناديده گرفت و حال اصلاح طلباني كه در طول اين سالها لميده بودند، به دنبال قطار انتخابات راه افتاده اند.
اين مطلب را سايت اينترنتي نداي سبز آزادي (وابسته به مزروعي پدر و پسر) منتشر كرد. خاتمي سال گذشته آزادي بازداشت شدگان فتنه و امكان حضور اصلاح طلبان در انتخابات و رفع توقيف مطبوعات را از جمله شرايط حضور در انتخابات مجلس عنوان كرده و در عمل به خط تحريم انتخابات سال گذشته پيوسته بود. اما بعد از ظهر روز انتخابات به طور مخفيانه در يكي از روستاهاي اطراف دماوند رأي داد كه با اعتراض شديد محافل فعال در فتنه مواجه شد.
«نداي سبز آزادي» با اشاره به آن ماجرا نوشت: نزديك به 10 ماه از انتخابات مجلس و واقعه معروف دماوند مي گذرد اما كماكان تحولات در جريان اصلاح طلبي تحت تأثير آن اتفاق قرار دارد. واضح است آن تصميم شخصي و انفرادي كه بعدها تلاش شد تا كوچك و ناچيز جلوه داده شود، اينجا گريبان خود سيد خندان را هم گرفته است، محمد خاتمي كه الحق و والانصاف، آن پيش شرط هاي شفاف و صريح را براي ورود به انتخابات لازم و ضروري دانسته بود، امروز مواجه شده است با درخواست براي حضور مجدد در انتخابات. گويي درخواست كنندگان فراموش كرده اند، كه هنوز ميرحسين موسوي و كروبي در حصر خانگي به سر مي برند و شرايط زندانيان وخيم تر گشته و احزاب و مطبوعات كماكان تعطيل اند، گويي فراموش كرده اند كه آنكه امروز صدايش مي كنند، خود گفته بود در انتخابات حاضر نخواهد شد مگر به پذيرش شروطش.
نويسنده مي افزايد: غمگنانه آن كه اشخاصي در ذيل نام اصلاح طلبي، جاي آنكه يك بار ديگر، حاكميت را به دليل تمام اشتباهات سهمگين اين سال هاي اخير مورد بازخواست قرار دهند و اجراي شروط خاتمي را مطالبه كنند، تلاش براي شركت در انتخابات را در دستور كار قرار داده اند. آري اگر آن رأي باطله عايد صندوق دماوند نمي شد، امروز كسي تلاش براي حضور خاتمي و يا حتي هاشمي در انتخابات را تبديل به مطالبه از جريان اصلاح طلبي نمي كرد. اگر آن اتحاد بي نظير شكسته نمي شد، كماكان اصلاح طلب و اقتدارگرا، و به ويژه اقتدارگرايان، پيش شرط هاي سيد را جدي مي گرفتند و تلاشي براي تحقق آن ها مي كردند، نه اينكه بي تفاوت از تمام آن تنها فشار را بر شخص خاتمي افزوده و احساس تكليف را در او تزريق كنند.
نداي سبز در پايان نوشت: سخنان خاتمي در جشن تولد 69 سالگي اش و ديگر صحبت هاي اخير او نيز، نشان از نارضايتي وي از فراموشي آن پيش شرط ها و تداوم حصر و زندان و سركوب و سانسور دارد، اما افسوس كه قطار انتخابات رياست جمهوري راه افتاده و تمام آناني كه سه سال گذشته را در خلوتي لميده بودند را به دنبال خود فرا مي خواند. با اين حال خطاب به اين دوستان مصلحت انديش طالب فرصت بايد گفت؛ تا موسوي و كروبي در حصرند، تا زندانيان در حبس اند، تا سركوب سايه بر احزاب و مطبوعات گسترده، انتخابات تعطيل است.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...