نسخه چاپی

شكست غرب در سالگرد پیروزی

عکس خبري -شکست غرب در سالگرد پيروزي

در سالگرد 8 مه با عنوان «پیروزی در اروپا»، رهبران متحدین و متفقین درگیر در آن جنگ خانمانسوز در حالی به هم تبریك می‌گفتند كه امروز جزو 10 كشور نخست دنیا هستند كه بیش از سایر جهانیان در نبردی مرگبار با بیماری «كووید-19» گرفتار شده‌اند.

به گزارش نما و به نقل از وطن امروز، هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی آمریکا و متحدانش بر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی در حالی از راه رسید که متفقین آن روز، امروز در جنگ با شبح مرگ و بیماری شکست دردناکی را تجربه می‌کنند. در سالگرد 8 مه با عنوان «پیروزی در اروپا»، رهبران متحدین و متفقین درگیر در آن جنگ خانمانسوز در حالی به هم تبریک می‌گفتند که امروز جزو 10 کشور نخست دنیا هستند که بیش از سایر جهانیان در نبردی مرگبار با بیماری «کووید-19» گرفتار شده‌اند.
ایالات متحده در رتبه نخست جدول ابتلا و تلفات کرونا در جهان قرار دارد و پس از آن ایتالیا، بریتانیا، روسیه، آلمان و فرانسه قرار گرفته‌اند.
این بحران نه‌تنها حفره‌های داخلی مدیریتی، اجتماعی و امنیتی قدرت‌های آمریکایی و اروپایی را در معرض دید جهانیان گذاشته، بلکه نواقص و ناکارآمدی نظم حاکم‌شده بر جهان توسط سرمایه‌داری غرب طی 3 ربع قرن سپری شده از جنگ دوم جهانی را هم برملا کرده است به طوری که روزنامه نیویورک‌تایمز، مهم‌ترین نماد ژورنالیسم لیبرال در دنیای معاصر، در سالگرد «روز پیروزی» متفقین به جای تیترهای حماسی و تبلیغاتی 74 سال اخیر، به عزای وضعیت فعلی آمریکا می‌نشیند و می‌نویسد: «رفته‌رفته جهان برای مردم آمریکا که به ‌خاطر نادانی مرگبار دونالد ترامپ به زانو درآمده‌اند، احساس تأسف می‌کند. آمریکا بیشترین سرانه درمانی در میان کشورهای ثروتمند جهان را دارد و با این حال در فاجعه‌ای در حال انفجار و در قرنطینه‌ای در کنار رئیس‌جمهوری خودشیفته به سر می‌برد».
نیویورک‌تایمز از این هم فراتر می‌رود و اینچنین به در هم شکستگی این رئیس‌جمهور خودشیفته در مراسم روز پیروزی در واشنگتن نیش می‌زند: «ترامپ تسلیم شده است. او هیچ‌گاه حقیرتر و رقت‌انگیزتر از هنگامی نبود که روز شنبه روی صندلی کوچکی در مقابل مجسمه یادبود لینکلن نشسته بود». این اعتراف مطبوعاتی با چنین جملاتی به پایان می‌رسد: «آیا آمریکا هرگز وجهه خود را بازیابی خواهد کرد؟ تا مدتی خیر! بخش عمده‌ای از جهان اعتمادی به رهبری این رئیس‌جمهور ندارند. مردم آمریکا نیز همین احساس را دارند. به کابوس ما خوش آمدید».

۱۳۹۹/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...