نسخه چاپی

دكتر بادامچیان در گفتگو با نما با اشاره به ویژگی های رییس مجلس مطرح كرد :

رئیس مجلس نباید دچار حاشیه باشد

عکس خبري -رئيس مجلس نبايد دچار حاشيه باشد

دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: كسی كه جایگاه ریاست مجلس گام دوم را كسب می كند باید همت عالی و اصلی اش ریشه كن كردن فساد باشد. لذا شایسته نیست در كارنامه ی خدمتی نامزد های رئیس و هیئت رئیسه ی مجلس ، حرف و حدیث و حاشیه و شائبه باشد

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما با مسئلت قبولی طاعات و عبادات همه خوبان، در ماه مبارک رمضان و دعای ویژه برای حل مشکلات و رفع بلای کرونا در خصوص ملاک های مقام معظم رهبری در مورد نمایندگان مجلس گفت: از نگاه توحیدی اسلام، مقام یک امانت الهی است و این امانت الهی را به کسی یا کسانی باید سپرد که باید صلاحیت فکری و اخلاقی را برای احراز آن داشته باشد. مانند تدین، تقوا ، توان مدیریتی، تنفر از فساد، حفظ عزت ملت، یکی بودن شعار و عمل، اخلاق، احساس مسئولیت، مرزبندی روشن با دشمن، صبر و بصیرت، ساده زیستی و پرهیز از اشرافیگری ملاک هایی هستند که مقام معظم رهبری برای نمایندگان و مسئولان مجلس از جمله ریاست مجلس اسلامی بیان فرموده، و همواره بر رعایت آن ها توصیه و تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم، مجلس مقارن با بیانیه ی گام دوم انقلاب و مرحله ی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نظام اسلامی است، افزود: راه یابی بیش از 200 نفر نماینده ی دغدغه مند انقلاب، اسلام، ولایت و نظام به مجلس یازدهم و چشم دوختن مردم به نحوه ی شگل گیری مجلس گام دوم، به گونه ای است که شان و تراز مجلس ارزشی و اصولگرا باید از همین ابتدا حفظ و صیانت شود و مجلس در خور اهداف متعالی گام دوم مدیریت شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه حسن شهرت یکی از ملا ک های ریاست مجلس است، گفت: در آموزه های دینی بویژه در مشی حکومتی مولا امیر المومنین(ع) حسن شهرت و سوابق روشن و درخشان افراد یکی از ملاک های انتخاب و گزینش است. از این رو جایگاه ریاست مجلس با توجه به ویژگی نمایندگی مجلس و تفاوت عمیق آن با مسئولیت ها و مناصب دولتی و اجرایی، اقتضا می کند اولا از مقبولیت عمومی برخوردار بوده، ثانیا از منظر عموم مردم مشهور به پاکی و سلامت اقتصادی و سیاسی باشد.

بادامچیان با اشاره به این موضوع که رئیس مجلس نباید دچار حاشیه باشد، ادامه داد: فساد اقتصادی همواره لطمه های جدی به ریشه های اقتصاد کشور وارد می کند و به نوعی حق مردم در این فرایند به شدت تضییع می شود، بنابراین کسی که جایگاه ریاست مجلس گام دوم را کسب می کند باید همت عالی و اصلی اش ریشه کن کردن فساد باشد. لذا با این استدلال شایسته نیست در کارنامه ی خدمتی نامزد های رئیس و هیئت رئیسه ی مجلس ، حرف و حدیث و حاشیه و شائبه باشد .
وی افزود: رئیس مجلس علاوه بر نقش مدیریتی طیف ها و فراکسیون ها و با توجه به فقدان تجربه ی پارلمانی بخشی از منتخبان مجلس یازدهم که البته از سوی دیگر، اکثرشان از فرهیختگان عرصه ی علمی و مدیریتی و اساتید دانشگاهی و حقوقدانان و مدیران مجرب در حوزه های مختلف خدمتی هستند، باید دارای برنامه ی مدون، روشن و مشخص برای اداره ی مجلس وزین یازدهم باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ادبیات رئیس مجلس نباید آمرانه باشد، گفت: اقتضای اداره ی مجلس به گونه ای است که ادبیات کلامی ریاست مجلس بسیار مهم و تاثیر گذار است. بنابراین بخشی از اعتبار بخشی به جایگاه رفیع وکلای ملت در ادبیات کلامی و گفتمانی رئیس مجلس در اداره صحن علنی تجلی می یابد، سخن گفتن با رویکرد آمرانه و تحکم آمیز و ریاست مآبانه مطلوب و مناسب نیست و اقتضاء مدیریت مجلس برخورداری از روحیه ی صبر و متانت و سعه صدر است.

وی ادامه داد: رئیس مجلس ارزشگرای مجلس یازدهم باید از پختگی، درایت و مرجعیت سیاسی و مدیریتی و برخوردار از عقبه ی فکری قوی باشد و نگاهش به عنوان رئیس قوه مقننه نگاه جامع، کلان و پروسه محور باشد نه پروژه محور و پیمانکارانه.



بادامچیان با تاکید بر روحیه مردم سالاری داشتن هیات رئیسه مجلس گام دوم گفت: فساد مالی، مستی قدرت، غرق شدن در زندگی اشرافی و تجملاتی، فاصله گرفتن از مردم ، نادیده گرفتن آلام و رنج های آنان و رفاه زدگی از آفت های در کمین مجلس یازدهم و به طریق اولی، رئیس مجلس یازدهم است. باید مراقبت شود از همین آغاز فعالیت مجلس، این آفات دامان پاک و دست نخورده مجلس ارزشی و اصولگرا را آلوده به این سیئات نکند.

وی افزود: زد و بند، لابیگری اعطای وعده و وعید و برگزاری برخی میهمانی ها و افطاری های اشرافی پنهان و آشکار و بعضا نیابتی با هدف تقسیم مناصب و مقامات درون مجلس، پدیده ی مذمومی است که در مجالس قبلی هم شاذ و نادر بوده و شایسته ی مجلسی که اکثر منتخبانش تعهدنامه ی مجلس شفاف و ضد فساد را امضا کرده اند نیست.
وی در پایان گفت: بالاخره مجلسی که طبعا باید عصاره ی فضایل ملت باشد، رئیس و مدیران آن باید عصاره ی فضائل نمایندگان ملت و مصداق تام و تمام این معیارهای اخلاقی و ویژگی هایی که اجمالا گفته شد، باشند.

۱۳۹۹/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...