نسخه چاپی

حجت الا سلام محمدحسن ذاكری در گفتگو با نما:

ریشه هایی از تفكرات منافقین در به شهادت رساندن حجت الاسلام خرسند دیده میشود

عکس خبري - ريشه هايي از تفکرات منافقين در به شهادت رساندن حجتالاسلام خرسند ديده ميشود

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه با اشاره به اینكه ریشه هایی از تفكرات منافقین در به شهادت رساندن شهید خرسند دیده میشود گفت: قاتل ایشان برای انجام چنین اقدامی از جایی هدایت میشد

حجت الا سلام محمدحسن ذاکری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره نیت و هدف قاتل شهید محمد خرسند به خبرنگار نما گفت: آنچه در تحقیقات و بازجوییها از قاتل به دست آمد این بود که نوعی انحراف عقیدتی در این فرد دیده میشد. او در روزهای قبل از جنایت با لباس عربی و سوار بر اسب در سطح شهر کازرون ظاهر شده بود و خود را عامل امام زمان(عج) میدانست و به دنبال حذف برخی چهرههای تأثیرگذار روحانیت بود تا به زعم خودش زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کند.
وی منشأ دیدگاه قاتل شهید محمد خرسند را برخی تفکرات التقاطی دانست و هشدار داد: باید این تفکرات در جامعه ریشهیابی شوند تا مجدداً با چنین اقداماتی مواجه نشویم.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: در بازجوییها و تحقیقات محلی در باره قاتل شهید خرسند مشخص شد او مدتی با برخی گروههایی مرتبط بود که نسبت به مسائل دینی، بهویژه روحانیت تفکر خاصی دارند و در سطح جامعه در این باره بذر کینه و نفرت میکارند.
وی با اشاره به پیام حجتالاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه در خصوص این پرونده خاطرنشان کرد: ریشهیابی و شناسایی عوامل پشت صحنه این جریان مهم است.
ذاکری با تأکید بر خشکاندن ریشهها و زمینههای تفکراتی که منجر به بروز چنین اقداماتی در جامعه میشود بیان کرد: موارد مشابهی از به شهادت رسیدن روحانیون در تهران و همدان دیده شد.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز تأسف کرد: هنوز ابعاد مختلف این جنایت روشن نشده است. انتظارمان از دستگاههای ذیربط این است که تفکر اصلی دامنزننده به اینگونه مسائل خشکانده شود.
وی ابراز کرد: توقعمان این است که بعد از یک سال در باره این پرونده گزارش کاملی به مردم داده شود.
ذاکری اظهار کرد: شهید خرسند روحانی تأثیرگذار در کازرون بود. در شرایطی که اغتشاشات این شهر به اوج خود رسید اگر شهید خرسند جلوی آن فتنه بزرگ را نمیگرفت کشتههای بسیاری میدادیم.
وی با اشاره به اینکه ریشه هایی از تفکرات منافقین در به شهادت رساندن شهید خرسند دیده میشود گفت: قاتل ایشان برای انجام چنین اقدامی از جایی هدایت میشد و بنایش بر این بود شب نوزدهم ماه رمضان در میدان اصلی شهر کازرون با شمشیر حجتالاسلام محمد خرسند را به شهادت برساند. قاتل منبری تهیه کرده و آن را در میدان اصلی وسط شهر قرار داده بود که حجتالاسلام خرسند بالای آن برود و ایشان را روی منبر به شهادت برساند.

۱۳۹۹/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...