نسخه چاپی

تبرئه جوانفكر از رمالی و جن گیری!

قاضی شعبه ۷۶ دادگاه كیفری استان تهران مدیرمسئول روزنامه ایران را به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محكوم كرد.

به گزارش نما، قاضی سیامک مدیر خراسانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر گفت: جلسه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه ایران ۲۱ آبان در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

رییس ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران گفت:براساس حکم صادره این شعبه ، مدیر مسئول روزنامه ایران درخصوص اتهام نشر مطالب خلاف واقع به ۵ میلیون تومان و درخصوص توهین به مقامات عالی رتبه نیز به ۵ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس یعنی در مجموع به ۱۰ میلیون تومان محکوم شد.

قاضی مدیر خراسانی افزود : مدیر مسئول روزنامه ایران در یک مورد از اتهام توهین به مقامات عالیرتبه کشور نیز تبرئه شد.

روز گذشته هم، وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر از تبرئه سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در پرونده شکایت نیروی انتظامی نسبت به مطالب منتشره در ویژه‌نامه موهن خاتون خبر داد.

قهرمان شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نیروی انتظامی مجددا در رابطه با این ویژه‌نامه از موکلم شکایت کرده بود و به دلیل این که در دفعات قبل به صورت مفصل به این اتهامات رسیدگی شده بود، لذا رسیدگی مجدد معنایی نداشت و نهایتا مطلب این ویژه‌نامه توهین تلقی نشد و وی از اتهامات مطروحه در شکایت نیروی انتظامی مبرا شد.

وی هم‌چنین درباره‌ی اتهامات وارده به علی اکبر جوانفکر در موضوع مصاحبه با روزنامه اعتماد نیز خاطرنشان کرد: در پرونده اتهامی برای مصاحبه انجام شده با روزنامه اعتماد که درباره «جن‌گیری» و «رمالی» بوده است نیز آقای جوانفکر تبرئه شد.

علی‌اکبر جوانفکر هم‌اکنون در اجرای رای ۶ ماه حبس پرونده‌ شکایت دادستانی تهران در مورد ویژه‌نامه خاتون در زندان اوین به سر می‌برد.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...