نسخه چاپی

انتقاد رسایی از هیات رییسه مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس در تذكری آیین‌نامه‌ای سوگند هیات رییسه را مورد اشاره قرار داد و گفت كه رییس مجلس درباره اولویت دادن به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اصل بی‌طرفی را رعایت نكرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حمید رسایی در تذکر خود اظهار کرد: هیات رییسه سوگند خورده بی‌طرفی کامل را مراعات کند اما حضرتعالی صبح قبل از شروع جلسه علنی در جایگاه رییس و با استفاده از این تریبون در موافقت و تشویق و ترغیب همکاران به طرح صحبت کردید. البته می‌توانید بگویید جلسه شروع نبوده بود اما شما در جایگاه رییس بودید و اگرچه حق دارید اظهارنظرتان را مثل همه بگویید اما باید بی‌طرفی را رعایت می‌کردید و از این تریبون استفاده نمی‌کردید.

علی لاریجانی، رییس جلس در پاسخ به این تذکر، آن را وارد ندانست و گفت: بی‌طرفی مربوط به اعمال است و نه اظهارنظر. به این معناست که اگر موافق و مخالف نظری داشتند باید عادلانه به آن وقت بدهیم اما آنچه من در جلسه گفتم این بود که زودتر درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم بگیرید. ولی اصل موضوع مطرح شد می‌توانید در مورد محتوا و کلیاتش نظر دهید اما اگر نظر ندهید کل طرح منتفی می‌شود.

رییس مجلس همچنین گفت: من توصیه کردم که اگر درباره بررسی طرح تاخیر شود دیگر فایده‌ای بر این طرح نیست اما اگر می‌خواهید با آن مخالفت کنید می‌توانید به موقع که مطرح شد مخالفت خود را بگویید.

رسایی همچنین در بخش دیگری از تذکر خود از قرائت نامش به عنوان یکی از تاخیرکنندگان جلسه علنی صبح امروز انتقاد کرد و گفت که امروز را در مرخصی بوده و تنها برای طرحش به مجلس آمده است.

رییس مجلس در این باره نیز گفت که اگر نمایندگان تا قبل از ۸:۱۵ در مجلس حضور نیابند نام‌شان به عنوان متاخرین قرائت می‌شود.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...