نسخه چاپی

یك چهارم شهدای غزه كودك هستند

وزارت بهداشت غزه اعلام كرد كه یك چهارم از بیش از صد قربانی جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه كودك هستند و 10 زن و 12 فرد سالخورده نیز در این میان دیده می‌شوند.

به گزارش نما، فارس به نقل از الجزیره نوشت: قائم مقام وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین در غزه تاکید کرد که یک چهارم شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه از میان کودکان هستند، وی رژیم صهیونیستی را مسئول کشتار کودکان فلسطینی دانست و تاکید کرد که در حملات خود تفاوتی بین افراد مقاومت و اقشار آسیب پذیر ساکن غزه قائل نیست.

حسن خلف ادامه داد: 24 کودک از حملات اسرائیل در روز چهارشنبه تاکنون به شهادت رسیده اند که علاوه بر اینها 10 زن و 12 فرد سالخورده نیز در این میان دیده می‌شوند.

تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در حالی وارد هفتمین روز خود شد که تاکنون ۱۱۰ نفر از ساکنان غزه به شهادت رسیده و بیش از 850 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

قائم مقام وزیر بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسئول هدف قرار دادن مستقیم اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و تاکید کرد که در میان زخمی ها نیز 400 نفر از آنان از میان زنان و کودکان هستند.

از میان این شهدا 14 نفر از اعضای یک خانواده بودند که در حمله دو شب قبل صهیونیست ها و تخریب کامل یک منزل مسکونی به شهادت رسیدند.

حمدی شاقوره مدیر مرکز حقوق بشر فلسطین نیز با اشاره به این تجاوزها گفت که اشغالگران اگر در قبال جنایات جنگ غزه در سال 2008 و 2009 به علت جنایت‌های جنگی علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان مورد مواخذه و محاکمه قرار می گرفتند، دیگر جرأت تکرار چنین کاری را نداشت.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...