نسخه چاپی

احمدی نژاد به پاكستان سفر می كند

مدیر كل امور بین الملل نهاد ریاست جمهوری از سفر فردای رییس جمهور كشورمان به پاكستان خبر داد.

به گزارش نما، «محمد رضا فرقانی» مدیر کل امور بین الملل نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با فارس با اشاره به برگزاری اجلاس «D 8» به میزبانی کشور پاکستان در اسلام آباد گفت: رییس جمهور کشورمان فردا بعد از ظهر برای شرکت در این اجلاس منطقه ای رهسپار اسلام آباد پایتخت پاکستان خواهد شد.

وی افزود: حضور در اجلاس سالانه « D8 »و سخنرانی در آن که با حضور روسای جمهور ایران، اندونزی، پاکستان، بنگلادش، نیجریه، مالزی، مصر و ترکیه برگزار می شود، مهم ترین برنامه رییس جمهور در این سفر خواهد بود.

مدیر کل امور بین الملل دفتر ریاست جمهوری ادامه داد: هم چنین امکان دارد در حاشیه این اجلاس دیدارهای دو جانبه ای بین رییس جمهور و سایر روسای شرکت کننده در این اجلاس صورت بگیرد که بستگی به نحوه برنامه ریزی هیئت همراه دارد.

فرقانی گفت: دیدار سه جانبه روسای جمهور ایران،ترکیه و مصر نیز از برنامه های دیگر این سفر است که موضع اصلی این نشست بحث سوریه و بررسی راهکارهایی است که می تواند به حل بحران در سوریه بیانجامد.

مدیر کل امور بین الملل نهاد ریاست جمهوری امضای توافقنامه های دو جانبه بین ایران و پاکستان را از دیگر برنامه‌های رییس جمهور عنوان کرد و تصریح کرد: البته این مسئله به این بستگی دارد که تفاهم نامه های فوق بین دو کشور آماده امضا باشد.

فرقانی در پایان گفت:مهم ترین توافق نامه ایجاد خط لوله گاز در پاکستان و همکاری ایران در آن است.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...