نسخه چاپی

حاشیه های جلسه علنی امروز مجلس

زمانی كه تقاضای بررسی خارج از نوبت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی مطرح شد، تعداد زیادی از نمایندگان خواستار بیان تذكر آئین نامه‌ای بودند و دهقان خطاب به لاریجانی گفت: «آقای رئیس! آئین‌نامه‌ها بلند شده است!»

به گزارش نما به نقل از فارس، چهل و دومین جلسه علنی مجلس نهم صبح امروز در ساعت ۸:۱۹، با حضور ۲۰۵ نماینده و ۸۳ کرسی خالی و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به ریاست علی لاریجانی آغاز شد که با حاشیه‌هایی همراه بود:

* پیش از آغاز جلسه علنی رسمی مجلس علی لاریجانی از پشت تریبون خطاب به نمایندگان گفت: با توجه به محدودیت‌ و شرایط زمانی دوستان «همکاری و هماهنگی» داشته باشند تا طرح اصلاح قانون انتخابات ظرف امروز و فردا بررسی شود.

این توصیه لاریجانی به وکلای ملت با آغاز بررسی تقاضای برخی نمایندگان برای رسیدگی خارج از نوبت به طرح اصلاح قانون انتخابات تذکر و اخطار قانونی برخی نمایندگان را به دنبال داشت.

* قاضی‌پور نماینده ارومیه در اخطاری خطاب به لاریجانی گفت: «این شائبه وجود دارد که شما و برخی از همکارانتان با ارائه طرح اصلاح قانون انتخابات می‌خواهید رقبایتان را حذف کنید.»

* حجت الاسلام حمید رسایی نماینده تهران نیز در تذکری خطاب به لاریجانی گفت: «شما با سخنان پیش از جلسه علنی، نمایندگان را تشویق، ترغیب و توصیه به تصویب طرح مذکور کردید و وظیفه‌تان در زمینه رعایت بی‌طرفی را رعایت نکردید. »

* پس از اتمام سخنان تقاضا کننده مخالف و موافق طرح مذکور، لاریجانی تقاضای نمایندگان را به رای خانه ملتی‌ها گذاشت و مدت طولانی را برای رای گیری صبر کرد. به طوری که خارج از روال معمولی اخذ رای از نمایندگان بود و البته حین رای‌گیری نیز چندین بار خطاب به نمایندگان گفت: همکاران در رای گیری «مشارکت» داشته باشند، دوستان در رای گیری «مشارکت» داشته باشند.

* با آغاز بررسی تقاضای بیش از ۵۰ نماینده برای رسیدگی با اولویت و خارج از نوبت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تعداد زیادی از نمایندگان خواستار بیان تذکر آئین نامه‌ای بودند که محمد دهقان به لاریجانی گفت: «آقای رئیس! آئین نامه‌ها بلند شده است!»

* در جلسه امروز خانه ملت برخی نمایندگان تقاضای بررسی خارج از نوبت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۹۰ قانون استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ارائه دادند. نیره اخوان در این جلسه به عنوان یکی از تقاضا کنندگان سخنرانی کرد و سپس ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت این تقاضا را به رای خانه ملتی‌ها گذاشت و ناگفته نماند که این موضوع با رای بالای وکلای ملت به تصویب رسید.

پس از تصویب تقاضای رسیدگی خارج از نوبت به طرح مذکور ابوترابی فرد گفت: «مگر می‌شود خانم اخوان راجع به طرحی حرف بزند و رای نیاورد!»

نشست علنی امروز خانه ملت حدود ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه به اتمام رسید و جلسه بعدی مجلس فردا چهارشنبه اول آذر ماه تشکیل می‌شود.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...