نسخه چاپی

قانون درست بنویسیم و از آن دفاع كنیم !

نماینده مردم تبریز تاكید كه ما مسئولیم كه به چیزی كه می‌گوییم و می‌نویسیم، پایبند باشیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود با بیان اینکه واقعه عاشورا از آنجا ناشی شد که عده‌ای روی حرف خود نیاستادند و پای امضایی که کرده بودند نبودند، گفت: آنها که عاشورا را به وجود آورند نامردی کرد‌ند و آنچه که ما مسئول آن هستیم این است که به چیزی که می‌گوییم و می‌نویسیم پایبند باشیم.

پزشکیان با بیان اینکه مجلس ادعای اصول‌گرایی دارد، گفت: آنچه من از اصول‌گرایی می‌فهم این است که «لم تقولون ما لا تفعلون» چرا حرفی می‌زنید که به آن عمل نمی‌کنید.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) در آغاز خلافت خود گفت: امام علی(ع) وقتی خلیفه شد اولین چیزی که گفت آن بود که گردنم را در رهن آنچه که می‌گویم می‌گذارم؛ در نامه به مالک‌اشتر فرمود هیچ فریضه‌ای بهتر از آن نیست که روی حرفی که زده شده بایستی،‌به عهد پایبند باش و حتی به دشمن خدعه نکن.

نماینده تبریز با اشاره به اخلاق اسلامی گفت: مسلمان آن کسی است که به وعده خود عمل می‌کند و منظور از پیمان هر نوع پیمانی است. اساس جامعه بر پیمان‌ها استوار است. از پیامبر (ص) نقل شده است که کسی که به پیمان وفادار نیست دین ندارد. سه چیز است که مسلمان را مشخص می‌کند و آن وفا به عهد، امانت‌داری و نیکی به پدر و مادر است و سه چیز است که منافق را مشخص می‌کند و آن دروغ، خلف وعده و خیانت در امانت است.

پزشکیان با بیان این‌که شغل ما امانت است؛ ابراز داشت: در قانون برنامه نوشته‌ایم 10 درصد درآمدهای هدفمندی باید به فقرا و محرومین پرداخت شود دولت باید این رقم را بپردازد و قانون را اجرا کند و ما ساکت نباشیم.

وی با اشاره به طرح سوال از رییس‌جمهور گفت: وقتی می‌خواهیم سوال مطرح کنیم می‌گویند مصلحت نیست. چه چیزی مصلحت است. اینکه قانون اجرا شود و یا اینکه سکوت شود.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: قرار بود به همه شغل بدهیم و فقر را از بین ببریم. چه اتفاقی افتاد. بیکاری و فقر هنوز وجود دارد. مشکل در کجاست مشکل ما هستیم؛ قانون درست بنویسیم و از آنچه که نوشته‌ایم دفاع کنیم. ما در مقابل پروردگار مسئول هستیم.

نطق پزشکیان با احسنت تعدادی از نمایندگان همراه بود.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...