نسخه چاپی

عراق ادعای ضد ایرانی عربستان را رد كرد

یكی از نمایندگان پارلمان عراق با ابراز تاسف از اظهارات وزیر امور خارجه عربستان درباره روابط تهران ـ بغداد تاكید كرد: دخالتی از سوی ایران در امور عراق وجود ندارد.

به گزارش ايسنا زهير الاعرجي، از نمايندگان فراكسيون البيضاء (سفيد) پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاري «أين» گفت: سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان در اظهارات روز گذشته‌اش بيان كرده بود كه حضور نماينده كشورش در كنفرانس سران كشورهاي عربي در بغداد به ميزان دخالت‌ها و تسلط ايران بر امور عراق بستگي دارد. اما در اينجا تاكيد مي‌كنم كه دخالتي از سوي ايران وجود ندارد. ايران همانند عربستان همسايه ما است و ما احترام متقابلي براي آن قايل هستيم.

وي ادامه داد:‌ امروز عراق بعد از خروج نيروهاي آمريكايي از اين كشور از حاكميت كامل برخوردار است و اجازه نمي‌دهد كه كشورش عرصه درگيري ميان كشورهاي همسايه و منطقه‌اي قرار گيرد.

الاعرجي با اشاره به اينكه نزديكي روابط با عربستان تنها به نفع دو كشور است و نفعي براي ديگران ندارد، گفت: عراق روابط محكمي با عربستان بر مبناي احترام به خون عربي، احترام به همسايگان، احترام به مرزها و احترام به مسايل كشورهاي عربي دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...