نسخه چاپی

ادعاهای جدید پرز علیه ایران

رییس رژیم صهیونیستی كه در روزهای گذشته بار دیگر جنایاتش علیه مردم بی‌دفاع غزه را از سرگرفته است، مدعی شد كه ایران حماس را به تداوم حملات ترغیب می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی بدون اشاره به این که آغازگر دور تازه درگیری‌ها در غزه رژیم متبوع وی بوده مدعی شد که ایران فلسطینی‌ها را به ادامه حملات راکتی به جای مذاکره برای آتش بس با رژیم صهیویستی ترغیب می‌کنند.

شیمون پرز در عین حال از محمد مرسی، رییس جمهور مصر بری آنچه ایفای نقش سازنده در این بحران خواند، تقدیر کرد.

پرز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "سی.ان.ان" مدعی شد: ایرانی‌ها بار دیگر در تلاشند تا حماس را به تداوم پرتاب موشک و بمباران ترغیب کنند. آنها در تلاشند برای‌شان سلاح بفرستند.

وی در تداوم سیاست اشاعه ایران‌هراسی این رژیم ادعا کرد که این رژیم چاره‌ای جز انجام حملات علیه حماس در غزه با وجود تلفات میان غیر نظامی‌ها ندارد.

بنا بر این گزارش، پرز همچنین با ادعای ارسال موشک به حماس توسط ایران گفت: ما قصد نداریم با ایران بجنگیم. اما در تلاشیم از انتقال موشک‌های دوربردی که ایران برای حماس می‌فرستد، جلوگیری کنیم.

وی که رژیم متبوعش از اساس نامشروع بوده و بارها حریم کشورهای مجاور خود را مورد تعرض قرار داده است و در عین حال با چنبره زدن بر تنها زرادخانه هسته‌یی خاورمیانه مانع برقراری منطقه عاری از تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه شده و کل منطقه را تهدید می‌کند، ایران را به ترور متهم کرد و در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: اما ایران یک مشکل است، یک مشکل جهانی نه تنها از نظر ایجاد یک خطر هسته‌یی بلکه همچنین از نظر اینکه مرکز ترور جهانی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جنگ زمینی در غزه اجتناب ناپذیر است گفت که امیدوار است آتش بس برقرار شود.

پرز ادامه داد: مذاکرات در حال انجام است. برای همه طرف‌ها دشوار است اما تمام نشده و بهترین گزینه برای همه ما توقف شلیک‌ها است.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه گفت: همان‌طور که بارها هشدار داده بودیم فتنه‌هایی که در منطقه دنبال می‌شود توسط رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم به منظور درگیر کردن همه کشورهای منطقه با موضوعات حاشیه‌ای و ایجاد فتنه در درون کشورها در جهت تضعیف جبهه مقاومت انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: همزمانی فتنه‌ها در داخل سوریه و حمله رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع و بی‌پناه غزه و تکرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی که مسئولان این رژیم را به قاتلان کودکان و زنان تبدیل کرده است نتیجه غفلتی است که از سوی تهدید اصلی یعنی رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

مهمان‌پرست درباره اقدامات انجام شده از سوی دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه کشورمان در جهت جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی، گفت: پس از این حملات بلافاصله تحرک دستگاه دیپلماسی آغاز شد؛ در همین راستا وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات و وزرای کشورهای اسلامی گفت‌وگو کرد و در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در جیبوتی نیز این مذاکرات ادامه پیدا کرد.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: همچنین نامه‌هایی به مسئولین سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این باره ارسال شد و در آن نسبت به توقف جدی این حملات و محکوم کردن نقض حقوق بشر در نوار غزه خواسته شد. همچنین در تماس‌های صالحی با جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در فلسطین، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه مانند مواد غذایی و دارویی اعلام آمادگی کردند و آمادگی خود را برای سفر به نوار غزه اعلام کردند. به علاوه رییس‌جمهور کشورمان در تماس با همتای مصری خود، خواستار اقدام جدی کشورهای اسلامی در این رابطه شدند و همچنین رییس‌جمهور کشورمان به عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها خواستار اقدام کشورهای مختلف نسبت به این مساله شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات بیان شده مبنی بر اینکه حماس با موشک‌های فجر 5 که از سوی ایران به آنها داده شده، سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار می‌دهد، گفت: کمک به مردم فلسطین وظیفه همه کشورهاست. وقتی جنایت رژیم صهیونیستی با همه تجهیزات علیه آن مردم بی‌دفاع انجام می‌گیرد لازم است که همه کشورها برای دفاع از مردم فلسطین اقدامات لازم را انجام دهند. ما همان‌طور که اعلام کردیم حمایت از مردم فلسطین جزو اولویت‌های اساسی سیاست خارجی کشورمان است و در این روزها برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه اعلام آمادگی کردیم.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...