نسخه چاپی

مرگ‌ومیر كرونایی تا پایان 2020 در این كشور سه برابر می شود

عکس خبري -مرگ‌ومير کرونايي تا پايان 2020 در اين کشور سه برابر مي شود

طبق پژوهشی جدید در آمریكا؛ میزان مرگ‌ومیر مبتلایان به كرونا تا پایان سال جاری، در این كشور سه برابر خواهد شد.


به گزارش نما، پژوهشی جدید در آمریکا نشان می‌دهد حتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، میزان مرگ‌ومیر مبتلایان به ویروس جدید کرونا تا پایان سال جاری، در این کشور سه برابر خواهد شد.

اخبار بین الملل​-این پژوهش که در دانشکده داروسازی دانشگاه واشنگتن انجام شده است، بیان می‌کند ۱.۳ درصد از افرادی که علائم این ویروس را بروز می‌دهند جان خود را از دست خواهند داد و احتمال ابتلا به آن ۱۳ برابر آنفولانزای رایج فصلی است.

مدیر این پژوهش به خبرنگاران گفت: «ویروس کووید-۱۹ بسیار کشنده‌تر از آنفولانزا است.»
او در ادامه بیان کرد اگر آمار جان‌باختگان این ویروس حقیقت داشته باشد و کرونا به آرامی روند کنونی‌اش به شیوع ادامه دهد حتی اگر بیشتر کسب‌وکار‌ها شروع به کار نکرده و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، این ویروس می‌تواند جان ۳۵۰ هزار تا ۱.۲ میلیون نفر را به خطر بیاندازد.

به گفته این مدیر، این تعداد مرگ‌ومیر رقم بسیار پایینی برای این ویروس بوده که تنها با اقدامات کارشناسان بهداشت به حداقل خواهد رسید.

پژوهش‌های اولیه سازمان بهداشت جهانی میزان قریانیان این ویروس را ۳.۴ درصد برآورد کرده بود. حتی برخی این میزان را به نیم درصد تقلیل داده‌اند، اما حتی در این حالت نیز این ویروس کشنده‌تر از آنفولانزا تلقی خواهد شد.

اگر مطابق برآوردها، میزان ابتلای ویروس کرونا در آمریکا ۱۰ درصد بوده و از این میزان ۱.۳ درصد جان خود را از دست دهند، یعنی تا پایان شاهد فوت سال ۳ میلیون آمریکایی بر اثر این ویروس خواهیم بود.

آمار مبتلایان در سطح جهان به ویروس جدید کرونا تاکنون ۴,۹۸۸,۹۹۴ نفر اعلام شده که از این میان آمریکا با ۱,۵۷۰,۵۸۳ تعداد مبتلا و ۹۳,۵۳۳ جان‌باخته در صدر کشور‌های جهان قراردارد.

۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...