نسخه چاپی

علي‌آبادي:

بعدا می‌گویم كاندیدا می‌شوم یا نه

محمد علی آبادی گفت: بعدا می‌گویم كه برای ریاست كمیته ملی المپیك كاندیدا می شوم یا نه.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که بالا رفتن نرخ ارز و دلار و خروج مربیان خارجی از ایران به ورزش ایران لطمه می‌زند؟ خاطرنشان کرد: یقینا تعیین نرخ پایه ارز مشکلاتی را ایجاد کرده است. باید خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم و با تامین منابع این مشکل رفع شود. دو، سه روز قبل با بهمنی، مدیر کل بانک مرکزی صحبتی داشتم تا ارزی را با هر مبنای قیمتی برای ورزش در نظر بگیرند. نامه‌ای هم در این رابطه به بانک مرکزی دیروز فرستادیم. خوشبختانه آنها موافقت کردند تا مشکلات برای اعزام تیم‌ها، فعالیت مربیان خارجی و تامین هزینه‌های تیم‌های ورزشی حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مبلغ ارز پیشنهادی کمیته‌ به بانک مرکزی چقدر بوده است؟ یادآور شد: اصلا مبلغ مهم نیست. اکنون مشکل این است که کمیته ملی المپیک در هیچ یک از لیست‌های دلارهای 1226 و 2500 تومانی قرار نگرفته است. برای خرید دلار از بازار آزاد هم طبق قانون منع هستیم و درست نیست که ارز گران بخریم و به بدنه ورزش خسارت بزنیم.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان چه برنامه ای برای جلوگیری از تعلیق ورزش ایران دارند؟ تصریح کرد: تمام سعی کمیته‌ و وزارت ورزش و جوانان این است که هیچ تعلیقی به هیچ شکل مشمول ورزش ایران نشود. کمیته‌ مشترک در حال بررسی اساسنامه کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها است. کمیته‌ المپیک تقریبا از دو سال پیش در حال بررسی اساسنامه است و آخرین تغییراتی که IOC اعلام کرده را در اساسنامه لحاظ می‌کنیم. حداکثر طی 15 روز آینده اساسنامه به وزیر ارسال می‌شود و بعد از آن هم به IOC می فرستیم تا تاییدیه نهایی بگیرد. تغییرات زیاد نیست ولی مهم است. ما نشان دادیم قوانین و مقررات را رعایت می‌کنیم. مجامع جهانی هم این اعتماد را دارد که ایران بر خلاف مقررات عمل نمی‌کند و در چارچوب تشکیلات حرکت می‌کند.

علی آبادی در واکنش به خبرنگاری که پرسید شنیده می‌شود نشست ماکائو مثبت نبوده است؟ تصریح کرد: نشست ماکائو یک نشست بود. او این جمله را چند بار تکرار کرد.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد مذاکره‌ای در کار نبوده و برای حمایت از ستارگان ورزش ایران به ماکائو رفته است، خاطرنشان کرد: مسایلی که وزیر درباره آنها صحبت کرده خودش باید پاسخگو باشد. من پاسخگوی فرمایش ایشان نیستم. جلسه خوبی در ماکائو برگزار شد و ان‌شاءالله به نتیجه‌ می‌رسیم.

علی آبادی در پاسخ به این پرسش که تکلیف انتخابات کمیته ملی المپیک چه می‌شود؟ تصریح کرد: انتخاب هم برگزار می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا با شرایط کنونی می‌توانیم مقام دومی را در بازی‌های آسیایی کره به دست آوریم؟ خاطر نشان کرد: هدفگذاری کسب عنوانی دوم آسیا بلند مدت است. این طور نیست که ما طی چهار سال بتوانیم 80 مدال طلا بگیریم. ما در برنامه بلند مدت دستیابی به این هدف را دیده ایم. برای بازی‌های آسیایی کره جهت گیری ایران به سمت کسب عنوان سومی است.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...