نسخه چاپی

اختصاصی نما:

آمریكا راهی جز اتخاذ سیاست جدید در قبال ایران ندارد

عکس خبري -آمريکا راهي جز اتخاذ سياست جديد در قبال ايران ندارد

در واشنگتن سیاستمداران آمریكایی كه هوش سیاسی دارند اظهار می دارند كه سیاست های آمریكا در ایران نتیجه معكوس داده است آنها برجام را بهترین فرصت برای تغییر سیاست‌های غلط آمریكا در برابر ایران می دانند كه آمریكا و دولت ترامپ آن را از دست داد.


آمریکا از دوران محمد شاه قاجار در ایران اقدام به ایجاد جا پا کرد. با میسون تبشیری استعماری ، درمانگاه و مدرسه دخترانه به تدریج این جا پا را توسعه داد. جنگ جهانی دوم آمریکا را ابرقدرت کرد و سلطه‌گری استکباری شروع شد. در نهضت ملی شدن نفت چرچیل و آیزنهاور با هم سازش کردند و کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ با همدستی خائنان داخلی و غرب زده های روشنفکرماب آمریکا را در غارت نفت ایران همکار اصلی انگلستان کردند.
سلطه گری آمریکا در ایران پس از روی کار آوردن محمدرضا شاه ابعاد همه جانبه یافت تا جایی که به نام انقلاب شاه و مردم و اصلاحات در صدد براندازی اسلام از ایران و نابودی هویت و فرهنگ و استقلال ایران برآمد. ولی ملت ایران به رهبری امام خمینی به پا خاست و انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه سلطه و قدرت آمریکای ابر قدرت جهان که اروپا و ناتو و شوروی را نیز در سیاست ایران با خود همکار کرده بود و علیرغم سلطه ساواک ، حمایتهای سیا ، اینتلیجنس سرویس ، موساد ، دیکتاتوری شاه ، سفاکی و جنایات مزدورانش آمریکا و مستکبران جهانی را به شکست رساند و آمریکا را از ایران بیرون کرد.
از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا همه ظاهرسازی ها را کنار گذاشت و سفارتخانه اش مرکز توطئه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و برگرداندن شاه و رژیم ستم‌شاهی شد. از سلطنت طلب های گریخته از ایران حمایت همه جانبه کرد و سپس از منافقین و حمله صدام به ایران و بعد از طالبان و داعش و همه تروریست های آمریکایی پشتیبانی کرد. تحریم های اقتصادی جهانی و بعد تلاش برای به سازش کشاندن ایران در برجام و سایر موارد اما در همه اقدامات خود شکست خورد و در انتخابات دوم اسفند ۱۳۹۸ نیز مهر باطل شد به همه سیاست‌های این ۴۰ سال آمریکا زد.
در واشنگتن سیاستمداران آمریکایی که هوش سیاسی دارند اظهار می دارند که سیاست های آمریکا در ایران نتیجه معکوس داده است آنها برجام را بهترین فرصت برای تغییر سیاست‌های غلط آمریکا در برابر ایران می دانند که آمریکا و دولت ترامپ آن را از دست داد. عملیات سیاسی تحریمی تهدیدات نظامی که اکنون جنبه تهدید و گاه (لاف سیاسی) حکایت ازعجز و استیصال آمریکاست.
از این فرصت باید به خوبی استفاده شود. اقتدار داخلی با رفع مشکلات جاری و سیاستگذاری قوی توسط مجلس که امروز با قوه قضاییه در اصول همراهی دارند افزایش داده شود و این امر نیازمند تحلیل های دقیق و استراتژی های جدید است که در آینده درباره آنها سخن خواهیم گفت. انشاءالله

۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...