نسخه چاپی

۲۵ درصد میكرو توربین‌های كشور در استان مركزی است

عکس خبري -?? درصد ميکرو توربين‌هاي کشور در استان مرکزي است

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان مركزی گفت: ۲۵ درصد از میكرو توربین‌های كشور در این استان است و استان مركزی یكی از مناطق مهم در استقرار این تجهیزات برق محسوب می‌شود.

به گزارش نما،«محمد اله‌داد» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: ۲۰ ساختگاه میکرو توربین‌ در استان مرکزی شناسایی شده و تاکنون پنج میکروتوربین با ظرفیت ۱۶ و ۲ دهم مگاوات برق در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در زمینه انرژی‌های نو و خورشیدی گام‌های خوبی برداشته اما در این راستا با وجود برخورداری بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی وجود دارد و تاکنون ۷۰ نیروگاه کوچک و بزرگ ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: طرح صفر ۹۸ پارسال برای خاموشی‌های صفر در این سال کلید خورد که با تلاش‌زیاد اهداف تعهد شده به ثمر نشست و در سال جاری نیز برای دومین سال این راهبرد هدفگذاری شده و امید می‌رود که در سایه همکاری مردم، این مهم نیز محقق شود.

اله‌داد اظهار داشت: ۸۵ درصد از مشترکان برق استان مرکزی پارسال در زمره مشترکان خوش‌حساب بودند که الگوی مصرف را رعایت کردند و پاداش‌های قابل ملاحظه‌ای به آنان پرداخت شد.

وی بیان کرد: در این مدت، ۳۴۹ مشترک صنعتی، یک‌هزار و ۲۷ مشترک کشاورزی، ۱۵۷ مشترک اداری و سایر مصارف مشمول پاداش شدند و ۴۷ مشترک که از ژنراتورهای برق اضطراری در راستای کمک به شبکه سراسری استفاده کرده بودند، پاداش گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: میانگین دمای هوای در این استان نسبت به مدت مشابه قبل یک درجه سانتیگراد گرمتر شده و هر درجه افزایش دما ۸۰۰ مگاوات پیک‌بار را افزایش می‌دهد.

اله‌داد گفت: تعطیلی چندماه صنوف و صنایع به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و جبران عقب‌افتادگی این بخش‌ها با فعالیت بیشتر در تابستان، نگرانی افزایش مصرف برق در استان مرکزی را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: ۱۳۲ مگاوات انرژی پارسال در پیک‌بار مدیریت شد که اگر این مهم صورت نمی‌گرفت به‌ازای تامین هر مگاوات تولید برق باید یک‌هزار و ۵۰۰ دلار هزینه‌ سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: ۷۰ درصد از انرژی برق این استان پارسال در بخش مولد استفاده شد و امسال نیز همه تلاش‌ برای تحقق جهش تولید و تامین برق مورد نیاز در این راستا به کار گرفته شده است.

اله‌داد یادآور شد: ۸۲ درصد از مشترکان برق استان مرکزی در سال ۹۸ را بخش خانگی با سهم مصرف ۲۳ درصدی، چهار درصد بخش عمومی با سهم برق مصرفی ۶ درصدی، یک درصد بخش کشاورزی با سهم مصرف ۲۲ درصدی، یک درصد بخش صنعتی با سهم مصرف برق ۴۴ درصدی و ۱۱ درصدبخش تجاری و سایر بخش‌ها با چهار درصد مصرف تشکیل دادند.

۷۴۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.
ایرنا

۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...