نسخه چاپی

پیشتازی مردم فارس در اهدا عضو

عکس خبري -پيشتازي مردم فارس در اهدا عضو

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشكی شیراز از انجام سالانه حدود یك هزار پیوند عضو كبد، كلیه، لوزالمعده، روده و قلب در شیراز خبر داد و گفت این مهم باعث شده این استان در امر اهدا عضو پیشرو باشد.

به گزارش نما ،سیاوش غلامی با اشاره به فرارسیدن روز ملی اهدای عضو اظهار داشت: شیراز قطب پیوند کشور است و بخش پیوند کبد این استان در طی سه سال متوالی به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز پیوند کبد در دنیا شناخته شده وامروزه این مرکزدرمجامع بین المللی از جایگاه قابل‌توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به شرایط فعلی وشیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مرکز پیوند شیراز سالانه یک هزار عمل پیوند انجام می‌دهد و امسال نیز با شیوع ویروس کرونا، دراین مرکز از ابتدای سال تاکنون 30 مورد پیوند کبد، 38 مورد پیوند کلیه و دو مورد پیوند روده را انجام شده است.

غلامی تأکید کرد: در حال حاضرکرونا در کشورر وهمچنین در فارس مدیریت شده و کنترل‌شده است، تعداد پیوندها رو به افزایش و امیدوارکننده می باشد.

وی شرایط فعلی اهدای عضو را در جامعه مساعد ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه بافرهنگ سازی توسط صدا سیما و سایر رسانه‌ها، فارس یک استان پیشرو در امر اهدای عضو به شمار می رود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: افراد داوطلب جهت دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه www.ehda.ir اقدام برای عضویت ودریافت کارت اهدای عضو اقدام و در این عمل خداپسندانه شریک کند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه پیش‌ازاین تمام اعمال جراحی پیوند اعضا در بیمارستان نمازی انجام می‌شد، یادآور شد: در بیمارستان نمازی امکان گسترش بخش پیوند وجود نداشت و لذا بیمارستان پیوند عضو ابوعلی سینا در مرداد 96 به‌صورت کاملاً مجهز با همه امکانات باهمت دکتر ملک حسینی و جمعی از خیرین در شهر صدرا افتتاح شد.
فارس

۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...