نسخه چاپی

نسخه جدید پزشكی ترامپ جنجال به پا كرد

در حالی كه كرونا همچنان در آمریكا یكه تازی می‌كند،اتهام زنی‌های مقامات آمریكایی علیه یكدیگر ابعاد جدیدی گرفته است و در این میان،نسخه پیچی جدید«دونالد ترامپ»برای مقابله با كرونا، اوضاع را آشفته‌تر كرد.



به گزارش نما، بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار جان باختگان بر اثر کرونا در آمریکا تا دیروز متاسفانه به رقم۹۱ هزار و ۹۸۱ نفر رسیده است. همچنین، بر اساس آمارهای ثبت شده، تعداد افراد مبتلا به کرونا در آمریکا نیز به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است. در جهان نیز تا دیروز شمار کل مبتلایان، چهار میلیون و ۹۰۹ هزار و ۲۱۰ نفر گزارش شده است. تعداد فوت شدگان کرونایی در جهان هم متاسفانه به رقم ۳۲۰ هزار و ۴۳۹ نفر رسیده است.

در چنین شرایط حساسی، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر برای مردم نگران و مضطرب این کشور، نسخه پزشکی جدیدی پیچید و اعلام کرد که او برای جلوگیری از ابتلا شدنش به ویروس کرونا، حدود ۱۰ روز است که روزانه یک عدد قرص ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» مصرف می‌کند، هرچند که این یک داروی اثبات شده برای درمان نیست.

پیامدهای این اظهارات، به قدری نگران‌کننده بود که«فاکس نیوز» ( شبکه نزدیک به کاخ سفید) هم وارد میدان شد و مجری این شبکه در انتقاد از پیشنهاد پزشکی جدید ترامپ گفت، برخی از مردم ممکن است با عملی کردن این توصیه، جان خود را از دست بدهند.

به گزارش گروه خبرنگاران جوان، «نیل کاووتو» مجری شبکه فاکس‌نیوز، نسخه پیچی ترامپ را به تمسخر گرفت و گفت: «واقعیت آن است که وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ باید گفت آن دسته از افراد آسیب‌پذیر یک چیزی برای از دست دادن دارند: جانشان!» مجری فاکس نیوز اضافه کرد: «اگر شما جزء جمعیت آسیب‌پذیر هستید و از این روش برای پیشگیری از ویروس کرونا استفاده می‌کنید، یا در سناریوی بدتر آنکه با این ویروس سر و کار دارید و جزء آسیب‌پذیرها هستید، این قرص شما را خواهد کشت.»

«شان کلونی»پزشک ترامپ، نیز پس از این اظهارات رئیس‌جمهور، صحبت‌های او را تایید کرد و گفت که او روزانه یک عدد قرص مصرف می‌کند و به این نتیجه رسیده است که «منافع بالقوه این شیوه جلوگیری بسیار بیشتر از خطرات نسبی آن است.»

این توصیه ترامپ بار دیگر، موجی از انتقادات داخلی را متوجه او کرد. پیش از این هم ترامپ تزریق مواد ضد عفونی‌کننده به بدن را جهت مقابله با کرونا تجویز کرده بود که ده‌ها نفر با به کارگیری این روش، مسموم شده بودند.

ضرب‌الاجل برای بهداشت جهانی

رئیس‌جمهور آمریکا با تعیین ضرب‌الاجلی ۳۰ روزه، سازمان جهانی بهداشت را به قطع دائم کمک‌های مالی این کشور و خروج از این نهاد تهدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا که ید طولایی در خروج از نهادهای بین‌المللی دارد، با قراردادن متن نامه‌ای خطاب به «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در توئیتر خود، تهدید کرد که اگر این سازمان ظرف ۳۰ روز آینده (در مقابله با کرونا) پیشرفت‌های اساسی نکند، آمریکا با قطع دائم کمک‌های مالی خود به این نهاد، در عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت نیز تجدید نظر خواهد کرد.

در نامه رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به ادهانوم تاکید شد، تنها راه پیش روی سازمان بهداشت جهانی این است که در واقع، بتواند استقلال عمل خود از چین را به اثبات برساند.

حمله مورفی به سنا

سناتور «کریس مورفی» طی توئیتی، از عملکرد سنای آمریکا در مواجهه با بحران کرونا انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور مورفی نوشت: «به زودی شمار کشته‌های (کرونا) در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید، ولی کاری که سنا انجام می‌دهد این است که نه مرخصی با حقوق را تصویب می‌کند، نه کمک‌های مالی به کسب و کارهای کوچک را تمدید می‌کند و نه کمک‌های اضطراری به ایالات ارائه می‌دهد.»

پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان هم طی مطلبی نوشت: آمریکا با جمعیتی کمتر از پنج درصد جمعیت جهان، حدود ۳۰ درصد از مجموع جان باختگان کرونا در سراسر جهان را دارد.

اقتصاد آمریکا نیز با رکودی بی‌سابقه مواجه شده است. با وجود این، دولت ترامپ به هیچ وجه خود را مقصر بروز این اوضاع نمی‌بیند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، حدود ۲۵۰ شعبه سوپرمارکت در آمریکا اعلام ورشکستگی کردند. علاوه‌بر آن، کرونا ضعف‌های ساختاری جامعه آمریکا را نمایان کرده است.

دست کم، در ۴۸ ایالت (از ۵۰ ایالت آمریکا) از روز دوشنبه اجازه بازگشایی کسب و کارها داده شد و از محدودیت‌های اِعمال شده، کاسته شده است. ترامپ مشوق اصلی بازگشایی کشور- با واکسن یا بدون آن- بوده است.
منبع: کیهان

۱۳۹۹/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...