نسخه چاپی

كدام غذاها برای مقابله با كرونا مفید است؟

عکس خبري -کدام غذاها براي مقابله با کرونا مفيد است؟

مقابله با ویروس كرونا مستلزم انجام كارهای است كه داشتن تغذیه مناسب و استفاده از غذاهای مفید می‌تواند سبب پیشگیری از ابتلا به كرونا شود.


به گزارش نما، ویروس کرونا بیش از ۱۹۰ کشور جهان را با خود درگیر کرده است. بیشترین آمار مبتلایان در آمریکا و اروپا دیده می‌شود. براساس آمار بهداشت جهانی تاکنون ۶۰۲ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

همچنین ۱۳۳ هزار نفر هم در جهان بر ویروس کرونا غلبه کرده و راهی خانه‌های خودشان شده‌اند. بر همین اساس آمارها نشان می‌دهد میزان ابتلا و مرگ بر اثر ویروس کرونا همچنان نموداری صعودی دارد.

برای مقابله با کرونا داشتن برنامه غذایی مناسب بسیار مفید است. خوردن آش، سوپ و غذاهای پخته شده آبکی برای مقابله با این ویروس می‌تواند مفید باشد. آبگوشت و غذاهای از این دست هم برای پیشگیری از کرونا از سوی متخصصان پزشکی تجویز شده است.

همچنین باید خوردن گوشت نپخته، مرغ محلی و فرآورده نشده و میوه و سبزیجات نپخته پرهیز کرد. غذاهای سرد مانند الویه هم نباید در این دوران مصرف شود. گفتنی است؛ مصرف سبزیجات پهن برگ و تیره رنگ مانند اسفناج و چغندر و خوردن فلفل دلمه ای توصیه می‌‌شود. همچنین خوردن غذاهای پرچرب و فست فود خودداری شود.

از مصرف سوسیس، کالباس، انواع فست فود، غذاهای چرب، غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند)، انواع شیرینی جات و روغن‌های جامد خودداری شود.

۱۳۹۹/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...