نسخه چاپی

انتقاد توكلی ازدفاع لاریجانی از اصلاح قانون انتخابات

نماینده مردم تهران با بیان اینكه دفاع لاریجانی در مقابل اخطارهای نمایندگان، مجلس را از بیطرفی می‌اندازد، از نحوه اداره مجلس انتقاد كرد و گفت مخالف كلیات اصلاح قانون انتخابات است.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران طی تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: بنده با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات موافق هستم اما طرح اداره مجلس عجیب است.

وی با بیان اینکه نمایندگان درباره کلیات اخطار نمی‌دهند و اخطارهایشان بیشتر مربوط به مواد طرح اصلاح قانون انتخابات است،‌خطاب به لاریجانی گفت: شما مدافع این طرح هستید و به لحاظ قانونی به صلاح شما و مجلس نیست که به دفاع از یک طرح بپردازید.

توکلی همچنین خطاب به لاریجانی گفت: وقتی شما در مقابل اخطارها از طرح اصلاح قانون انتخابات دفاع می‌کنید این اقدام شما مجلس را از بیطرفی می‌اندازد در حالی که شما رئیس مجلس هستید ومی‌توانید جلوی اخطارها را بگیرید.

وی با بیان اینکه اخطارهای نمایندگان باید درباره کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات باشد، گفت: انشاءالله کلیات رای نمی‌آورد اما رئیس مجلس باید در اداره جلسه قانون را مراعات کند.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر توکلی گفت: من رجال الغیب نیستم که بدانم اخطارها در مورد چیست. اما تذکرات و اخطارها باید درباره کلیات باشد نه مواد.

وی افزود: اینکه می‌گویید من دفاع می‌کنم به این دلیل است که من مجبورم پاسخ‌ اخطار نمایندگان را بدهم.

۱۳۹۱/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...