نسخه چاپی

لاریجانی: رجال الغیب نیستم

نماینده تهران نسبت به نحوه اداره جلسه از سوی علی لاریجانی و اجازه به نمایندگان برای اخطارهای مكرر در خصوص بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار مجلس قرار گرفت اما قبل از آنکه مجلس وارد بررسی کلیات این طرح شود تعدادی از نمایندگان در اخطارهای قانون اساسی با استناد به اصول مختلف، طرح مذکور را مغایر با اصول قانون اساسی برشمردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به نمایندگان تاکید کرد که اگر مخالفتی با بندهای این طرح وجود دارد در محتوا به آن پرداخته شود.

اما تعدادی از نمایندگان به سخنان لاریجانی که اخطارهای آنها را وارد ندانست توجه نکردند و همچنان خواستار بیان اخطار قانون اساسی شدند.

بر اساس این گزارش موسوی نژاد نماینده دشتستان، شکر خدا موسوی نماینده اهواز، حاجی دلیگانی نماینده برخوار و میمه، افضلی فرد نماینده اردبیل ، سید مهدی هاشمی نماینده تهران، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و هادی شوشتری نماینده قوچان اخطارهایی را بیان کردند که لاریجانی با همه آنها مخالفت کرد و آنها را وارد ندانست .

وی گفت آقایان در یکسری بندهاو جزئیات طرح اخطار دارند در حالیکه باید در خصوص کلیات صحبت شود با این وضعیت زمان می گذرد و اگر همین طور به بیان اخطارها ادامه دهید زمان نطق نمایندگان می رسد اگر می خواهید کار پیش نرود مشکلی نیست .

سپس احمد توکلی نماینده تهران در تذکری به هیئت رئیسه اظهار داشت: من با کلیات این طرح مخالف هستم اما این طرز اداره مجلس درست نیست.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما اجازه می دهید همکاران در خصوص مواد این طرح اخطار دهند در حالیکه این اخطارها مکرر تکرار شده و شما آنها را وارد نمی دانید اما اجازه بیان اخطار می دهید.

توکلی گفت: اشکال کار این است که شما مجبورید در توضیحات صحبت کنید و این شما را در موضع دفاع قرار می دهد و مجلس را از بی طرفی می اندازد. شما رئیس مجلس هستید آیین نامه به شما اجازه می دهد جلوی اخطارهای مکرر را بگیرید.

توکلی از نمایندگان مجلس خواست تا آیین نامه را رعایت کنند و گفت: ان شاءالله کلیات رای نمی آورد ، اما رئیس مجلس باید در اداره جلسه قانون را رعایت کنند.

لاریجانی در پاسخ به توکلی گفت: من رجال الغیب نیستم مکررا گفتم که این اخطارها مربوط به مواد است.

رئیس مجلس افزود: اشکال شما وارد است فکر می کنم دوستان فکر می کنند اگر حرف بزنند در کلیات تاثیر دارد اما این خوب نیست اگر کسی حرف دارد در بررسی بندها بگوید.

وی ادامه داد: این که می گویید من از این طرح دفاع می کنم به علت این است که من مجبورم بگویم که اخطارها وارد نیست.

پس از این توضیحات لاریجانی هیئت رئیسه ورود به بررسی کلیات این طرح را در دستور قرار داد اما همچنان تعدادی از نمایندگان از جمله روح الله حسینیان و قاضی زاده دو عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خواهان بیان اخطار قانون اساسی بودند.

۱۳۹۱/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...