نسخه چاپی

خیرین ۷۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد كمك كردند

عکس خبري -خيرين ?? ميليارد تومان براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد کمک کردند

بنابر اعلام ستاد دیه كشور، خیرین با كمك ۷۳ میلیارد تومانی زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم كردند.

به گزارش نما ،ستاد دیه کشور اعلام کرد: امسال به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی جشن‌های گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان در قالب گلریزان‌های تلویزیونی و آیین‌های زنده در فضای مجازی برگزار شد که خیرین با کمک ۷۳ میلیارد تومانی زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

با وجود جابجایی گلریزان‌های آزادی با جشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، اما میزان جلب کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشت بلکه با رشد نسبی هم همراه بود، به نحوی که با استفاده از ظرفیت این رسانه‌ها مسئولین ستادی در برخی از شهرها ماننند یزد و تبریز با دعوت از چهره‌های هنری و ورزشی در آیین‌های زنده مجازی (لایو) بیشترین میزان مشارکت خیرین را در ورای همین قاب‌ها رقم زدند.

در این بین نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با جمع‌آوری مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بیشترین میزان دریافتی را به خود اختصاص داد و در ادامه این فهرست مردم شریف کرمان و آذربایجان‌شرقی هر کدام به ترتیب با اهدای مبلغی معادل ۹ و ۶ میلیارد تومان در شمار فعال‌ترین استان‌ها حاضر شدند.

با وجود ۸۶۱ مورد آزادی انجام شده در ماه رمضان طبق آمار عددی، اما متاسفانه هم‌اکنون تعداد ۱۲ هزار و ۸۵۶ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که از این جمع نزدیک به ۶ هزار نفر در شمار مددجویان واجد شرایط قرار دارند.

استان اصفهان با میزبانی از یک هزار و ۲۳۶ زندانی، تهران با نگهداری از یک هزار و ۱۴۶ محکوم غیرعمد و فارس با داشتن یک هزار و ۵۶ محبوس بیشترین آمار زندانیان غیرعمد را به خود اختصاص داده و در مقابل سیستان و بلوچستان تنها با ۳۳ محبوس کمترین جمعیت را دارد.
مهر

۱۳۹۹/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...