نسخه چاپی

حسین انواری در گفتگو با نما:

نمایندگان ملت از خودنمایی و تجملات فرار كنند/ شأن مجلس در گرو خودیابی و موقعیت‌شناسی نمایندگان است

عکس خبري -نمايندگان ملت از خودنمايي و تجملات فرار كنند/  شأن مجلس در گرو خوديابي و موقعيت‌شناسي نمايندگان است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نفع مجلس است. با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب نمایندگان مجلس برای كسانی كه به آنها رأی داده‌اند و برای حوزه انتخابیه‌شان تظاهر و خودنمایی نكنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه برای نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توان سه وظیفه را ذکر کرد گفت: اولین وظیفه نمایندگان مجلس خودیابی و موقعیت‌شناسی آنهاست که در چه جایگاهی هستند و اهمیت وظایف و تکالیفی را که به عهده‌شان هست به‌خوبی درک کنند. این امر مستلزم تقوای نمایندگان و این موضوع است که آنها مأمورند عدالت را در تقنین توسعه بدهند. مهم است نمایندگان در سبقت خیرات پیشگام باشند.
وی افزود: مسئله مهمی که در پیام مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس دوره یازدهم به آن اشاره شده این است که نمایندگان اتحاد در افتراق نداشته باشند. گاهی اوقات متأسفانه وحدت و همدلی در افتراق ایجاد می‌شود و اختلافات به‌گونه‌ای می‌شود که همگی در اختلافات وحدت دارند.
وی با اشاره به اینکه شناخت از خود، ایثار و از خودگذشتگی مانع اتحاد در افتراق نمایندگان خواهد شد افزود: به نفع مجلس است. با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب نمایندگان مجلس برای کسانی که به آنها رأی داده‌اند و برای حوزه انتخابیه‌شان تظاهر و خودنمایی نکنند. گاهی صحبت‌هایی از نمایندگان می‌شنویم که نه خیری در آن است و نه شری و هیچ نفعی هم ندارد و صرفاً برای خودنمایی نماینده است. این قضیه را در مجالس گذشته هم شاهد بودیم.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با بیان اینکه مجلس دو وظیفه تقنینی و نظارتی دارد گفت: در بحث تقنینی فوریت‌ها، میان‌مدت‌ها و بلندمدت‌ها مطرح هستند. نمایندگان باید ببینند در حال حاضر کشور نیاز به چه گره‌گشایی‌هایی دارد و بکوشند آن گره‌ها را باز کنند. مثلاً به این فکر باشند که برای حل تورم و بیکاری، رفع قاچاق و قرار دادن اقتصاد مقاومتی روی ریل و تحقق جهش تولید و فشاری که به محرومین جامعه وارد می‌شود الان چه باید کرد، اما توجه به این فوریت‌ها نمایندگان را از پرداختن به برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت برای حل مشکلاتی که ذکر شد و سایر مشکلات غافل نسازد.
انواری با تاکید بر اینکه بحث تنقیح قوانین از موضوعات مهمی است که نمایندگان باید به آن توجه کنند گفت: در 40 سال گذشته به‌قدری قوانین ضد و نقیض، موازی و بی‌حاصل تصویب شده‌اند که همین قوانین دارند در صنعت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و زمینه‌های دیگر سردرگمی‌هایی را ایجاد می‌کنند. تنقیح و اصلاح قوانین در برنامه آتی نمایندگان مجلس یازدهم مد نظر قرار گیرد تا عدالت همراه پیشرفت را محقق سازیم و گام دوم انقلاب را به سهولت پیش برویم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: طراحی برای نظارت منسجم مجلس اهمیت زیادی دارد. گزارش‌های موردی مجلس کافی نیست. باید سیستمی طراحی شود که مجلس بتواند حضور داشته باشد و به‌موقع ناهمواری‌ها را برطرف کند. فرضاً قانونی در مجلس تصویب شده است و اجرا می‌شود، اما در عمل تنگناهایی را ایجاد می‌کند. نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه باید پیگیر اجرای کامل قوانین مصوب در مجلس باشند باید دنبال این موضوع باشند که در صورتی که قانونی اجرا می‌شود کاستی‌ها و نواقص آن کجاست یا حاصل اجرای آن قانون و منافع و مضار آن چیست.



۱۳۹۹/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...