نسخه چاپی

فضل‌الله فرخ در گفتگو با نما:

پیگیری اجرای قوانین به زمین مانده فرهنگی از اولویت‌های مجلس یازدهم است

عکس خبري - پيگيري اجراي قوانين به زمين مانده فرهنگي از اولويت‌هاي مجلس يازدهم است

ما قوانین بسیاری داریم كه تا حدودی كارگشا هستند و اجرای اینها زمین مانده است و مسئولین به قانونی كه دلخواهشان هست عمل می‌كنند و قانون دیگری را كه به دلخواهشان نیست به فراموشی می‌سپارند.

فضل‌الله فرخ، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره اولویت‌های مجلس یازدهم به خبرنگار نما گفت: قبل از هر چیز آنچه مهم است ولایتمداری نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. اگر این موضوع وجود داشته باشد خیلی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... قابل حل است.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در پیامشان به مجلس یازدهم به دو موضوع مهم اقتصادی و فرهنگی اشاره کردند. الان مشکلات مهم ما همین دو مسئله است.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: نمایندگان باید در باره حل مشکلات اقتصادی مردم مستضعف ما فکر اساسی کنند. تورم و گرانی سرسام‌آور مشکل عمده مردم ماست.
وی در باره مشکلات فرهنگی کشور گفت: مسئولین امر قوانین مهمی مثل قانون حجاب و عفاف را سال‌هاست اجرا نکرده‌اند. مجالس گذشته هم پیگیری و نظارت نکرده‌اند که چرا این قانون زمین مانده و اجرا نشده است.
فرخ اجرا نشدن قانون امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از مشکلات فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد: این قانون در مجلس نهم تصویب شده و الان زمین مانده است و اجرا نمی‌شود. مسئولین علاقه‌ای به اجرای آن ندارند.
وی تصریح کرد: مجلس باید مسئولین قوه مجریه را بازخواست و اجرا شدن این قوانین و سایر قوانین را از آنها طلبکاری کند. در صورت اجرا نکردن قانون توسط قوه مجریه مجلس باید از دولت بازخواست و مطالبه کند، اما متأسفانه تا حالا چنین کاری نکرده است.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: ما قوانین بسیاری داریم که تا حدودی کارگشا هستند و اجرای اینها زمین مانده است و مسئولین به قانونی که دلخواهشان هست عمل می‌کنند و قانون دیگری را که به دلخواهشان نیست به فراموشی می‌سپارند.
وی تأکید کرد: مجلس یازدهم باید هوشیار و بیدار و دنبال این‌گونه مسائل باشد تا قانون‌های زمین مانده مهمی مثل قوانینی که جنبه فرهنگی دارند اجرا شوند.
فرخ به مشکلات پیش روی ازدواج و تولید نسل اشاره کرد و گفت: در کشور ما این دو مقوله به مخاطره افتاده است. باید در این باره فکری شود و مردم به این امر تشویق شوند و وسیله ازدواج فراهم و ازدواج‌ها آسان شود.

وی تأکید کرد: دولت باید در زمینه آسان کردن ازدواج قدم بردارد و کمک و همراهی کند تا خانواده به مخاطره نیفتد.

این عضو شورای مرکزی با ابراز تأسف از اینکه بنیان خانواده در کشور در حال ضعیف شدن و آمار تشکیل خانواده رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: ما شاهد بالا رفتن سن ازدواج‌ها هستیم.

وی در پایان اشاره کرد: ما به مجلس یازدهم در مقایسه با مجلس گذشته امید بیشتری داریم و امیدواریم نمایندگان مجلس یازدهم به حل این معضلات بپردازند.

۱۳۹۹/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...