نسخه چاپی

آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش / توافق شهرداری برای بازگشایی مسیر پادگان جی

عکس خبري -آغاز عمليات احداث بوستان بزرگ ارتش / توافق شهرداري براي بازگشايي مسير پادگان جي

شهردار تهران از توافق برای بازگشایی مسیر پادگان جی خبر داد.

به گزارش نما ،پیروز حناچی در آیین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش در محدوده پاسداران با اشاره به ایام نیمه خرداد و یادآوری شهدای انقلاب به ویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهر تهران در طول تاریخ به سه چیز معروف بوده است. نخست ارتفاعات البرز که سالانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب از کوهپایه‌های آن به سمت شهر تهران جاری می‌شود.
وی افزود: دوم چنارستان‌های وسیع در تهران است که به عنوان شناسنامه این شهر قلمداد می‌شود و همچنین باغ‌های اطراف تهران که پادگاه ۰۶ یکی از باغ‌های دوره قاجار با عنوان سلطنت آباد است.

وی ادامه داد: این پادگان در دوره پهلوی اول شکل پیدا می‌کند و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برگ‌های شناسنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهت وسعت و ارزش قلمداد می‌شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که این پروژه در حوزه منافع مردم به شکلی مناسب طراحی شده است افزود: وقتی سخت‌ترین این پروژه‌ها به این شکل به توافق می‌رسد قطعا مابقی نیز می‌تواند به نتیجه برسد ما تجربه خروج پادگان‌های دیگر از شهر تهران را داشته‌ایم و ان‌شاء الله این مسیر را تعقیب خواهیم کرد.

وی افزود: برای ۷۰ درصد این محدوده ساختمان‌های قدیمی مرمت خواهند شد و احداث جدیدی نخواهیم داشت؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با ایجاد خلاقیت این محدوده را همانند تپه‌های عباس آباد به عنوان مقصد گردشگری تبدیل کنیم. نگاه را عوض می‌کنیم و در این جا بارگذاری‌های سنگین نخواهیم داشت و زمینه را به گونه‌ای پیش خواهیم برد که نفع آن برای شهروندان باشد. از یک میلیون و ۶۳۰ هزار متر مربع بارگذاری در این محل با توافقی که انجام شد عدد بارگذاری به ۶۳۰ هزار متر مربع کاهش پیدا کرد. همچنین در این محدوده اتصال ایستگاه مترو در طرف مجاور یعنی ایستگاه صیاد شیرازی را خواهیم داشت که به این ترتیب عدالت اجتماعی برای دسترسی همگانی در سطح شهر فراهم می‌شود.

حناچی تاکید کرد: برای باز شدن مسیر پادگان جی به توافق رسیدیم و امیدواریم برای پادگان منطقه ۱۳ نیز به توافق برسیم که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. باید برای این رویداد از ارتش و مقام معظم رهبری که هدیه و یادگار بزرگی به مردم شهر تهران داده‌اند قدردانی کنم.
دانشجو

۱۳۹۹/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...