نسخه چاپی

احمدی نژاد: مذاكرات دی 8 در مناسبات جهانی تأثیرگذار است

رییس جمهور ضرورت هماهنگی و طراحی خط مشی مشترك اعضای گروه D8 را با توجه به تحولات اخیر جهانی مورد تاكید قرار داد و اظهار امیدواری كرد: مذاكرات و همدلی های اعضای گروه D8 موجب تصمیمات اثر بخش و بزرگی در مناسبات جهانی باشد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، محمود احمدی نژاد ظهر امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به پاکستان برای شرکت در هشتمین اجلاس سران سازمان همکاری 8 کشور در حال توسعه (D8)، با تسلیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) به ملت ایران و جامعه بشری اظهار امیدواری کرد: مکتب رهایی بخش حسینی هر چه زودتر جهانی شده و ملت ها طعم حقیقت انسانی و کمال و سعادت را بچشند.

رییس جمهور در ادامه در بیان اهداف سفر به پاکستان، تصریح کرد: در این سفر که با دعوت رسمی رییس جمهور پاکستان انجام می شود، دو هدف را دنبال خواهیم کرد؛ هدف اول شرکت دراجلاس گروه D8 متشکل از 8 کشور بزرگ مسلمان است که از لحاظ اقتصادی، علمی و فرهنگی قدرتمند و تاثیر گذار هستند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در اجلاس های قبلی گروه D8 تصمیمات خوبی برای توسعه روابط و هماهنگی اعضای گروه در عرصه بین المللی اتخاذ شده و در سالهای اخیر نیز رابطه اعضا به سرعت گسترش یافته است.

احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد با توجه به تحولات عرصه بین المللی و نیاز به هماهنگی های بیشتر خط مشی مشترکی در اجلاس D8 اتخاذ شود تا اعضا با گفتگو و همدلی بیشتر تصمیمات اثر بخشی را در مناسبات جهانی بگیرند.

رییس جمهور دیدار و مذاکره با مسئولان پاکستان را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد با اشاره به روابط بسیار عمیق و گسترده ایران و پاکستان گفت: دو کشور در حقیقت در یک حوزه فرهنگی قرار داشته و دارای اعتقادات و نگاه مشترکی هستند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مصمم هستند که از حداکثر ظرفیت ها برای گسترش روابط و توسعه مناسبات استفاده کنند، خاطر نشان کرد: احداث خط لوله گاز، مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک از جمله مواردی است که در دیدار با مسئولان پاکستان در مورد آنها بحث و گفتگو خواهیم کرد که امیدوارم موجب انجام توافقات بسیار خوبی برای ایجاد جهش در روابط تهران - اسلام آباد شود.

۱۳۹۱/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...