نسخه چاپی

حمله با بمب آتشزا به دفتر شبكه الجزیره در قاهره

مهاجمان ناشناس چند بمب كوكتل مولوتف به سوی دفتر الجزیره پرتاب كردند كه مشرف بر میدان التحریر است و موجب آتش سوزی گسترده ای شد كه امدادگران و ماموران در تلاش برای خاموش كردن آن هستند.


دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قاهره پایتخت مصر روز چهارشنبه با پرتاب بمب به آتش کشیده شد.

به گزارش نما،ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی بود که تظاهرکنندگان در میدان التحریر که در مرکز شهر و نزدیک این دفتر قرار دارد، به زد و خورد با ماموران پلیس پرداخته بودند.

به گفته یک مقام امنیتی مصر ، مهاجمان ناشناس چند بمب کوکتل مولوتف به سوی دفتر الجزیره پرتاب کردند که مشرف بر میدان التحریر است و موجب آتش سوزی گسترده ای شد که امدادگران و ماموران در تلاش برای خاموش کردن آن هستند.

به گفته مقام های امنیتی ، در این حمله و آتش سوزی متعاقب آن کسی مجروح نشد.

در همین حال، به گفته یک مقام وزارت کشور مصر در تظاهراتی که از روز دوشنبه به مناسبت نخستین سالگرد درگیری های مرگبار خیابانی آغاز شده است، تاکنون 118 تن دستگیر شدند.

به گفته منابع پزشکی، دستکم 60 نفر نیز در درگیری های سه روزه اخیر مجروح شدند و یکی از تظاهرکنندگان که عضو جنبش ششم آوریل است حال وخیمی دارد.

در درگیری های پنج روزه که در 19 نوامبر (29 آبان) سال گذشته برای اعمال فشار بر ارتش برای کناره گیری از قدرت رخ داد، دستکم 45 تن کشته شدند. نظامیان پس از قیام مردمی که حسنی مبارک رییس جمهوری مصر را در فوریه 2011 سرنگون کرد، قدرت را به دست گرفتند.

۱۳۹۱/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...