نسخه چاپی

بدالباري عطوان:

اسرائیل سنگین‌ترین شكست خود را خورد

عبدالباری عطوان تحلیلگر و نویسنده مشهور جهان عرب تاكید كرد كه رژیم صهیونیستی در تجاوزگری به نوار غزه بزرگترین شكست خود را خورد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «عبدالباری عطوان» در سرمقاله خود در روزنامه القدس العربی به بررسی تجاوزگری کنونی رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت و نوشت: اسرائیل در این جنگ به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است بلکه نتیجه معکوس داشته است و نیروهای مقاومت فلسطین از منظر نظامی و سیاسی پیروز را در میدان از آن خود کرده اند.

وی افزود: جنگ اخیر با عنوان "سنگین ترین شکست اسرائیل" وارد تاریخ درگیری اعراب و اسرائیل خواهد شد.

عبدالباری عطوان گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با دو وعده اصلی روی کار آمد که یکی از آنها این بود که هرگز با جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین وارد مذاکره نخواهد کرد و دولت جنبش حماس را به صورت نهایی در غزه از بین خواهد برد.

وی افزود: این درحالی است که خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مرکز مذاکرات در مصر با اسرائیل بودند و توافقنامه پیشنهادی آتش بس را به طور دقیق بررسی می کردند.

به نوشته این مقاله، از آغاز تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی اولین بار است که این رژیم برای رسیدن به توافقنامه آتش بس به گدایی افتاده است و برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای بحران کنونی، به تلاش دیپلماتیک دست زده است و این همان رژیمی است که تاکنون به هیچ وقت به راهکار دیپلماتیک احترام نگذاشته بود و همواره بکارگیری زور و قدرت را ترجیح می داد.

عطوان نوشت: آخرین حلقه های زنجیره تهدیدات دروغین نتانیاهو به صورتی خفت بار در نوارغزه به پایان رسید و اگر بار دیگر درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران یا نابودی توان نظامی حزب الله در جنوب لبنان تهدیدی را مطرح کند، دیگر کسی حرف او را باور نخواهد کرد زیرا ثابت شد که نتانیاهو ترسوتراز آن است که جنگی علیه دشمنانش راه بیاندازد.

به گزارش العالم، این نویسنده تصریح کرد: نتانیاهو بدون توانایی در تحمیل شروط خود به طرف مقابل توافقتامه آتش بس را پذیرفت زیرا تصمیم ندارد که حتی به صورت محدود حمله ای زمینی به نوارغزه صورت دهد زیرا همانطور که موشک های مقاومت با اصابت به تل آویو نتانیاهو را غافلگیر کرد، از حوادث غافلگیر کننده دیگری که ممکن است در انتظار او باشند، وحشت دارد.

۱۳۹۱/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...