نسخه چاپی

«پرستار وارداتی» یا صادرات پرستار؟!

میرزابیگی با بیان اینكه با اعزام و صادرات پرستاران مخالف هستیم، گفت: به مسئولان توصیه می‌كنیم انگیزه‌های پرستاران را افزایش دهند.

به گزارش نما، رييس کل سازمان نظام پرستاري با تاکيد بر اينکه با واردات پرستار از کشورهاي ديگر مخالف هستيم، عنوان کرد: اما در مقابل نگران هستيم کشورهاي مختلف با توجه به اطلاعي که از وضعيت پرستاري ما دارند، جاذبه‌هاي خدمت را در کشورشان به قدري نمايش دهند که پرستاران توانمند خود را از دست بدهيم.

غضنفر ميرزابيگي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينکه با توجه به نوع فرهنگ ما ايرانيان، توقعي که براي نحوه ارائه خدمات داريم و سطح علمي پرستاران ما در کشور، بعيد مي‌دانم که بتوانيم پرستار وارد کشور کنيم، گفت: اينها هيچ کدام ادعا نيست. برآورد شوراي بين‌المللي پرستاران است.

اينکه پرستاري ما به لحاظ تسلط برعلوم و فنون مقام چهارم دنيا را دارد به اين معناست که پرستاران ما پا به‌ پاي ارائه خدمات توسط پزشکان متخصص پيش مي‌روند البته درعمل از متوسط کمي بالاتر هستيم.

وي ادامه داد: البته ممکن است به علت تعداد کم پرستاران در خدمت‌دهي عقب‌تر باشيم. علم پرستاري ما همسطح کشورهاي اروپايي است اما مثلا در عربستان در ايام حج، شرکت‌هايي به وفور پرستار از فيليپين و بنگلادش وارد مي‌کنند و پس از رفتن حجاج به کشورشان بازمي‌گردانند.

ميرزابيگي با بيان اينکه اين پرستاران تقريبا با کمک بهياران ما مقايسه مي‌شوند، گفت: نحوه کار اين پرستاران را مشاهده کرده‌ايم. بسيار ارزان هستند و تعدادشان هم زياد است. ولي واقعيت امر اين است که اين پرستاران به هيچ وجه نمي‌توانند در ايران کار کنند.وي افزود: اينکه کشورهاي همسايه ما با وجود آن که مي‌دانند توقع پرستارانمان بالاست و حقوق بالاتري از ايران را مطالبه مي‌کنند، سراغ پرستاران ما مي‌آيند، علتش همين علم بالا، معنويت و اخلاق پرستاري است.

ميرزابيگي با بيان اينکه با اعزام و صادرات پرستاران مخالف هستيم، گفت: به مسئولان توصيه مي‌کنيم انگيزه‌هاي پرستاران را افزايش دهند.

انگيزه تنها در پول و افزايش درآمد هم نيست. انگيزه در جايگاه و هويت حرفه‌اي و شان اجتماعي نيز هست.

رييس کل سازمان نظام پرستاري افزود: نگران هستيم کشورهاي مختلف با توجه به اطلاعي که از وضع پرستاري ما دارند، جاذبه‌هاي خدمت را در کشورشان به قدري نمايش دهند که پرستاران توانمند خود را از دست بدهيم.

وي تاکيد کرد: قطعا اجراي قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري مي‌تواند در اين راستا موثر واقع شود.

۱۳۹۱/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...