نسخه چاپی

استقبال شورای امنیت از آتش بس در غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد از برقراری آتش بس در نوار غزه استقبال كرد.

به گزارش نما،فارس به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه خود از توافقنامه آتش بس در نوار غزه استقبال کردند و از همه طرف ها خواستند تا به این توافقنامه پایبند باشند و با جدیت برای اجرای مفاد آن با حسن نیت تلاش کنند.

هاردیب سینگ بوری نماینده هند در سازمان ملل و رئیس دوره ای کنونی شورای امنیت این بیانیه را قرائت کرد و گفت: اعضای شورای امنیت حمایت پیوسته خود را از تلاش های بین المللی کنونی برای تقویت این توافقنامه ابراز داشتند و همزمان از تلاش های محمد مرسی رئیس جمهوری مصر و دیگران در برقراری آتش بس ستایش و از تلاش های بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در این زمزنه تقدیر کردند.

این بیانیه همچنین از جامعه بین المللی خواست تا در بهبود اوضاع معیشتی مردم در نوار غزه سهیم شوند و بویژه این کار را ازطریق تامین کمک های فوری بیشتر از طریق کانال های مناسب برای ملت فلسطین در نوار غزه انجام دهند و برای این منظور با اسرائیل و تشکیلات خودگردان و مصر به منظور رساندن کمک ها از جمله مواد غذایی، سوخت و دارو به سرعت و بدون مانع کار کنند.

برپایه این گزارش، بیانیه شورای امنیت بر ضرورت اتخحاذ گام های مناسب برای تضمین سلامت و رفاه غیرنظامیان و حفاظت از آنها براساس قوانین بشردوستانه بین المللی تاکید کرد و قتل غیرنظامیان را محکوم کرد.

این بیانیه همچنین بر ضرورت شدید بازگشت آرامش کامل و اهمیت برقراری صلحی همه جانبه تاکید کرد.

ریاض منصور ناظر کل تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل درپی برقراری آتش بس در غزه ابراز امیدواری کرد که مفاد این توافقنامه اجرا شود و تجاوزگری علیه ملت فلسطین بویژه در نوار غزه و سایر بخش های فلسطین اشغالی از جمله شهر اشغالی قدس تکرار نشود.

محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر چهارشنبه شب اعلام کرد که توافقنامه آتش بس در غزه از ساعت 9 به وقت قاهره برقرار می شود که این توافقنامه شب گذشته جنبه اجرایی به خود گرفت و درگیری ها متوقف شد.

۱۳۹۱/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...