نسخه چاپی

نقدی بر اظهارات فتحی و خطیر/ قرارداد شفر با هزینه نزدیك به صفر فسخ شد!

عکس خبري -نقدي بر اظهارات فتحي و خطير/ قرارداد شفر با هزينه نزديک به صفر فسخ شد!

باشگاه استقلال برای رفع مشكل مالی جهت جلب رضایت وینفرد شفر و دیگر طلبكاران خارجی اش حساب ویژه ای روی مطالباتش از فیفا باز كرده است.

به گزرش نما - در آخرین اخبار مرتبط با تسویه حساب باشگاه استقلال با طلبکاران خارجی اش، یکی از مسئولان عالی رتبه این باشگاه عنوان کرد در حال رفع مشکل پرداخت پول سرمربی قبلی مان هستیم. این در حالی است که طی روزهای گذشته احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال به صراحت عنوان کرده بود پولی در بساط نیست تا بتوان طلب بویان نایدنوف و وینفرد شفر را پرداخت کرد. سعادتمند حتی دست به دامان هواداران باشگاه هم شده بود تا از این وضعیت رد شود.

در این بین شکایت ایسما دیگر بازیکن پیشین خارجی تیم استقلال نیز از راه رسید و مشکل جدیدی بر مشکلات قبلی اضافه شد. با این همه اخبار رسیده از نزدیکی باشگاه استقلال مشخص می‌کند وکلای بین المللی استقلال در رایزنی هایی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشتند، دنباال راه حلی هستند تا از طریق محل درآمدهای باشگاه استقلال در فیفا این مطالبات پرداخت شود.

*سهم هر بازیکن در جام جهانی!

با نگاهی به اخبار مرتبط با جام جهانی ۲۰۱۸ مشخص می شود که سهم هر تیم یا باشگاه به ازای هر بازیکنی که در لیست نهایی تیم ملی فوتبال کشورشان داشته باشند چه میزان بوده است. در اخباری که در ماه‌های پیش از شروع جام جهانی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت مشخص شد که هر بازیکن به ازای هر روز حضور در جام جهانی مبلغ ۸ هزار و ۵۳۰ دلار دستمزد دریافت می کند و این بازیکن تا پایان مرحله گروهی ۱۳۰ هزار دلار برای باشگاه درآمد خواهد داشت. این میزان درآمد برای باشگاهی با دو بازیکن به ۲۶۰، با ۳ بازیکن به ۳۹۰، با ۴ بازیکن به ۵۲۰ و با ۵ بازیکن به ۶۵۰ هزار دلار افزایش می یافت و با توجه به حضور ۴ بازیکن از تیم استقلال در جمع نفرات تیم ملی این باشگاه در آن دوران بیشترین صحنه را از این نظر به خود اختصاص داده بود.

بیشتر بخوانید:

خطر بیخ گوش استقلال؛ این خارجی‌های بنجل!

*درآمدزایی ۴ استقلالی در روسیه!

به یاد داریم تیم استقلال در آن دوره از مسابقات جام جهانی سید مجید حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی و امید ابراهیمی را در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش در اردوی تیم ملی داشت. این در حالیست که از بین باشگاه های دیگر کشورمان تنها پرسپولیس ۲ بازیکن در اردوی تیم ملی داشت و سایرین یا نداشتند و یا یک بازیکن سهمیه شان در لیست کی روش بود.

*۹.۴۹ میلیارد تومان سهم استقلال!

با این حساب باشگاه استقلال بابت همین حضور ۴ نفره ۵۲۰ هزار دلار از فیفا طلبکار است. مبلغی که با قیمت دلار امروز که ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان است عدد قابل توجه ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومانی را برای این باشگاه به ارمغان می آورد.

*پروپییچ پول استقلال را زخمی کرد!

به یاد داریم پیش از این باشگاه استقلال از همین منبع برای پرداخت بخشی از پول پروپیچ پول برداشت کرده و پولش را زخمی کرده بود و این که تا الان چه میزان از کل ۵۲۰ هزار دلار طلبش در خزانه فیفا باقی‌مانده مشخص نیست! با این همه حتی اگر نیم یا کمتر از نیمی از این پول بابت پرداخت طلب ۵۲۰ هزار دلاری هزینه شود باز هم کمک شایانی در شرایط اقتصادی فعلی به باشگاه استقلال برای خروج از این مخمصه خواهد بود.

ناگفته نماند؛ بویان نایدنوف ایسما و دیگر بازیکنان خارجی استقلال همچنان بابت مطالباتشان دست از سر باشگاه برنداشته و پیگیر مطالبات خود هستند! از طرفی شکایت آندره آ استراماچونی هم در راه است!

۱۳۹۹/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...