نسخه چاپی

معاون كل وزیر بهداشت:

افزایش اختیارات استان‌های قرمز كرونا

عکس خبري -افزايش اختيارات استان‌هاي قرمز کرونا

معاون كل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تدوین آیین‌نامه جدید در خصوص افزایش اختیارات استان‌های قرمز كرونایی در راستای تصمیم‌گیری برای مقابله با این بیماری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا کردستان اظهار کرد: یکی از درخواست‌های استان‌های قرمز درگیر کرونا افزایش اختیارات در راستای مقابله با این بیماری بود.

وی ادامه داد: در همین راستا روز سه‌شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا کشور با تدوین آئین‌نامه جدید برنامه‌های مختلف و افزایش اختیارات به استان‌های قرمز کرونایی را تصویب کرد و ان‌شاءالله این آئین‌نامه روز سه‌شنبه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: متأسفانه استان کردستان و ۹ استان دیگر به‌دلیل افزایش شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته‌اند و در همین راستا نیاز است که به‌صورت ویژه موارد مربوط به این بیماری در این استان‌ها دنبال و پیگیری شود.

وی به وضعیت کنونی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه مردم استان کردستان در ایام تعطیلات اسفند و فروردین همکاری بسیار خوبی با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داشتند و میزان شیوع این بیماری در پایین‌ترین میزان ممکن بود.

وی ادامه داد: با عبور از تعطیلات نوروز و آغاز به کار کسب و کارها و همچنین کم شدن مسائل مربوط به قرنطینه، میزان رشد و شیوع ویروس کرونا در استان کردستان و شماری دیگر از استان‌های کشور افزایش بی‌رویه پیدا کرده و امروز کردستان و ۹ استان دیگر در شرایط قرمز قرار گرفته‌اند.

حریرچی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در استان کردستان در راستای مداوای بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در ستاد استانی مقابله با کرونا انجام گرفته و در کنار این مهم دانشگاه علوم پزشکی کردستان تمامی ظرفیت‌های خود را برای مقابله با ویروس کرونا به‌کارگیری کرده است.

وی گفت: در حال حاضر در شهرستان سنندج سه بیمارستان بزرگ توحید، بعثت و کوثر در مجموع با ظرفیت ۵۲۰ تخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اشغال بخش زیادی از تخت‌های اختصاص پیدا کرده به بیماران کرونایی در شهرستان سنندج، بیان کرد: متأسفانه بعد از شیوع گسترده این ویروس و قرمز شدن وضعیت استان کردستان بخش زیادی از تخت‌های مربوط به شهرستان سنندج و دیگر شهرهای استان اشغال شده است.

دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، وضعیت نگران‌کننده‌تر خواهد بود

وی ضمن هشدار به وضعیت پیش آمده در کردستان و دیگر استان‌های قرمز کشور، افزود: در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود وضعیت و شرایط به مراتب نگران‌کننده‌تر خواهد بود.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز کردستان به قله میزان ابتلاء به ویروس کرونا رسیده است، عنوان کرد: باید مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را به‌صورت ویژه و با نظارت دقیق اجرایی کرد.

حریرچی ضمن درخواست از مردم برای همکاری و مشارکت با مسئولان برای کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در استان کردستان و دیگر استان‌هایی با وضعیت قرمز، گفت: انتظار داریم مردم همانند ماه‌های اسفند و فروردین همکاری بسیار خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشند.

وی ضمن درخواست از دادستان‌های استانی در راستای تشدید نظارت‌ها بر وضعیت بازار و همچنین برگزاری مراسم‌های مختلف، گفت: متأسفانه براساس اخبار رسیده به ما، بخش زیادی از میزان ابتلاء به ویروس کرونا مربوط به برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در استان‌های مختلف کشور از جمله کردستان است.

وی گفت: انتظار داریم دادستان‌های محترم استانی به‌صورت قاطع با هرگونه تخلف احتمالی یا برگزاری هرگونه مراسم و تجمعی برخورد کنند.

در جریان برگزاری این جلسه مدیران و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در کردستان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام گرفته در راستای مقابله با این بیماری ارائه کردند.

۱۳۹۹/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...