نسخه چاپی

مجلسی ها درباره "پارازیت" چه می گویند؟

نماینده مردم اهواز درباره پارازیت‌های ارسالی اظهار به خبرنگار عصرایران می گوید: پارازیت برای ماهواره‌ها در مكان‌هایی ارسال می‌شود كه عموما دور‌تر از محلی سكونت و تردد مرم است. به همین دلیل تاكید می‌كنم كه این بحث را ادامه ندهید. پزشكیان هم می گوید: فاصله عدد موج ارسالی از طریق موبایل خیلی بیشتر از موجی است كه پارازیت‌های ماهواره‌ای تولید می‌كنند و به همین دلیل مشخص ظاهرا نباید نگرانی خاصی در این باره داشته باشیم.

به گزارش نمابه نقل ازعصر ایران؛ سعید شمس - «در شرایط فعلی عده‌ای معتقد هستند که این پارازیت‌ها زیان‌بار است و عده‌ای معتقد هستند که چنین زیانی هنوز ثابت نشده است و ما نمی‌توانیم طبق تئوری‌های اثبات نشده قانونی له یا علیه چیزی تصویب کنیم.» این اظهار نظری رسمی از جانب کمسیون بهداشت مجلس است تا «پارازیت آیا مضر هست یا نه» همچنان به عنوان یکی از سؤال‌های بی‌پاسخ ذهن لایه‌های مختلف جامعه را به خود مشغول کند.

بر این اساس خبرنگار عصر ایران آخرین روز کاری مجلس قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا به سراغ تنی چند از ساکنان بهارستان رفت تا نقطه نظراتشان درباره پدیده مجهولی به نام پارازیت را جویا شود.

مسعود پزشکیان: برای مخالفت باید مدرک داشت

پزشکیان که یکی از پزشکان حاضر در مجلس است، با اشاره به گزارش کمسیون بهداشت امواج موبایل را مضر‌تر از پارازیت‌های ماهواره‌ای می‌داند و می‌گوید: برای اینکه با ارسال پارازیت‌ها مخالفت کنیم، حتما باید با دلیل و مدرک مضر بودنش را ثابت کنیم. گزارش فوق بر اساس استانداردهای بین المللی است و ما ناچاریم تا آن را بپذیریدم. فاصله عدد موج ارسالی از طریق موبایل خیلی بیشتر از موجی است که پارازیت‌های ماهواره‌ای تولید می‌کنند و به همین دلیل مشخص ظاهرا نباید نگرانی خاصی در این باره داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: البته ارسال پارازیت را می‌توان به لحاظ سیاسی هم مورد نقد جدی قرار داد که ربطی به مباحث بهداشتی و سلامت ندارد.

اسماعیل جلیلی: پارازیت مشکل خاصی نیست

نماینده مردم اهواز درباره پارازیت‌های ارسالی اظهار به خبرنگار عصرایران می گوید: پارازیت برای ماهواره‌ها در مکان‌هایی ارسال می‌شود که عموما دور‌تر از محلی سکونت و تردد مرم است. به همین دلیل تاکید می‌کنم که این بحث را ادامه ندهید.
اسماعیل جلیلی همچنین ادامه داد: ارسال موج‌های ماهواره‌ای برای تلفن همراه یا برای بحث رسانه‌ای امری اجتناب ناپذیر است و کار‌شناسان این اعتقاد دارند که ضررهای چنین امواجی به قدری نیست که به عنوان یکی از معضلات جامعه به آن پرداخته شود.

عوض حیدرپور: ایجاد محدودیت لازم است

عوض حیدرپور با اشاره به اینکه به لحاظ فنی نمی‌تواند درباره پارازیت اظهار نظری داشته باشد، ارسال پارازیت را حق جمهوری اسلامی می‌داند و معتقد است که این طبیعی است که حکومت دنبال این باشد تا فضا را با باید‌ها و نبایدهای خود مدیریت کند.

نماینده مردم شهرضا همچنین ادامه می‌دهد: جمهوری اسلامی با خون شهدای گرانقدر به ثمر نشسته است و به همین دلیل بر همه ما واجب است تا با پشتکار بالا از تهاجم فرهنگی غرب جلوگیری کنیم تا خدشه‌ای به نظام اسلامی وارد نشود، به همین دلیل با پارازیت‌ها از پخش برنامه‌های آنچانی ماهواره‌های غرب جلوگیری کنیم.

علیرضا محجوب:سلامت جامعه مهمترین مساله است

نماینده طیف خانه کارگر در مجلس نهم اعتقاد دارد که برخی از پارازیت‌های ارسالی مضر است و باید تلاش کرد تا آسیب‌های این پدیده را تا جایی که امکان دارد، کاهش بدهیم. به هر حال سلامت مردم از هر هدف دیگری مهم‌تر است و باید به این مساله توجه نشان بدهیم که بی‌توجهی به این مقوله با هیچ بهانه‌ای توجیه نمی‌شود.

علیرضا محجوب همچنین ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بیش از اینی که تا حالا نشان داده‌اند، به بحث‌های اینچنینی ورود کنند تا دغدغه‌های سلامت جامعه را کم کنند، چرا که در غیر اینصورت زیان‌های زیادی به لایه‌های مختلف جامعه تحمیل خواهد شد که جبرانش هزینه‌های گزافی را می‌طلبد.

۱۳۹۱/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...