نسخه چاپی

هشدار جدی مالكی به اردوغان

در پی اتهامات نخست وزیر تركیه مبنی بر اینكه دولت عراق به سوی فتنه داخلی پیش میرود، نخست وزیر عراق اطلاعیه شدید اللحنی صادر كرد.

به گزارش نمابه نقل از واحد مرکزی خبر، نوری مالکی با صدور اطلاعیه ای از «رجب طیب اردوغان» خواست تا به جای دخالت در امور داخلی عراق به مشکلات روز افزون ترکیه بپردازد.
مالکی در این اطلاعیه آورده است: اوضاع داخلی ترکیه روز به روز وخیم تر میشود و حقوق اقلیت ها در آن کشور نقص میگردد و اردوغان سعی دارد برای سرپوش گذاردن بر مشکلات داخلی خود که به سوی جنگ داخلی پیش میرود، عراق را متهم کند.
در این اطلاعیه از دولت ترکیه خواسته شد تا آنکارا را در مسائل منطقه که نفعی برای ترک ها ندارد، دور کند چرا که مردم ترکیه امیدوار به تغییر سیاسی در آن کشور هستند.
در اطلاعیه نخست وزیر عراق آمده است: در عراق جدید فتنه مذهبی رخ نخواهد داد و نفت این کشور که به اذعان اردوغان وسیله ای برای جنگ داخلی بدل میشود هم ملک تمام مردم عراق است.
نخست وزیر عراق از ترکیه خواست به جای دامن زدن به مساله وجود جنگ داخلی در عراق ، سیاست خوبی را با این کشور همسایه پیش گیرد.
اردوغان دیروز در اظهار نظرهایی دولت مالکی را به افزایش دامنه فتنه مذهبی و قومی در عراق متهم کرده بود.
اردوغان گفته بود : تشکیل ستادهای عملیاتی در مناطق شمالی عراق که نزدیک به مناطق اقلیم کردستان است، مشکلات این کشور را افزایش میدهد .

۱۳۹۱/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۱/۹/۲
مالک اشتر زماني خيلي مردي امام حسين (ع) نگاهدارت باشد .
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...