نسخه چاپی

كشورهای توسعه یافته بیشتر از آسیا برای نجات اقتصادشان هزینه كردند

عکس خبري -کشورهاي توسعه يافته بيشتر از آسيا براي نجات اقتصادشان هزينه کردند

كشورهای توسعه یافته عضو گروه ۷ به طور متوسط معادل ۵.۶ درصد تولید ناخالص داخلی خود برای نجات اقتصادهایشان در پی شیوع كرونا هزینه كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، کشورهای کم درآمد آسیا به اندازه کافی برای حمایت از شهروندانشان طی همه گیری ویروس کرونا هزینه نکرده‌اند.

کشورهای ثروتمند هر اقدامی که لازم بوده برای تقویت اقتصادشان طی این بحران انجام داده اند ولی کشورهای کم درآمد ظرفیت‌های کمی برای پاسخگویی به این بحران در اختیار داشتند.

سازمان ملل دریافت که کشورهای توسعه یافته عضو گروه 7 به طور متوسط معادل 5.6 درصد تولید ناخالص داخلی خود برای نجات اقتصادهایشان در پی شیوع کرونا هزینه کرده‌اند در حالی که کشورهای فقیرتر آسیا تنها 0.02 تا 0.8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای بسته‌های کمکی اختصاص داده اند. حتی هند که محرک های مالی بزرگی فراهم کرده، تنها 0.8 درصد از تولید ناخالص داخلی خو را به آسیب پذیرهای جامعه اختصاص داده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است این ارقام در آسیا بسیار پایین هستند و توانایی مقابله با تاثیرات مخرب بحران کرونا بر اعضای آسیب پذیر جامعه را ندارند.

به علاوه، این منابع مالی ممکن است به دست کسانی که نیازمند تر هستند نرسد چون این برنامه ها اغلب بیش از نیمی از خانواده‌های فقیر جامعه را شامل نمی شوند.

سازمان ملل ابراز نگرانی کرد افراد بیشتری در این کشور های آسیب پذیر شغل خود را از دست داده اند و کمک های کمی برای آنها ارسال شده است. این افراد در خطر بیشتری در برابر ویروس کرونا قرار دارند و این مسئله در حال حاضر بسیار نگران کننده است.

سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد اکثر افرادی که شغل و وسیله امرارمعاش خود را از دست داده اند زیر خط فقر به سر می برند.

شاید در کوتاه مدت یک حداقل درآمد برای 6 تا 9 ماه آینده برای این افراد کافی باشد ولی در بلند مدت اقداماتی مانند بیمه سلامتی، مزایای بیکاری و مستمری های مداوم نیاز است.
تسنیم

۱۳۹۹/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...