نسخه چاپی

بررسی طرح «تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران»

عکس خبري -بررسي طرح «تعيين حريم آثار هنري در فضاهاي عمومي شهر تهران»

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از بررسی طرح تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران در دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش نما ،علی اعطا در پایان دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح مصوبات این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: امروز طرحی در ادامه جلسه قبل شورا تحت عنوان تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران در دستور کار برای بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در فضاهای شهری از هنرهای تجسمی همچون مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری استفاده می‌شود. معمولا برای آثار هنری که ارزش‌های ویژه‌ای دارند باید تعیین حریم به گونه‌ای انجام شود که به لحاظ دید و منظر ضمن حفظ حقوق مجاورین بهترین منظر فراهم شود.

وی ادامه داد: اثری در نقطه‌ای از شهر که واجد ارزش است نصب می‌شود اما در معرض دید نیست و یا آلودگی‌های بشری وجود دارد که اجازه دیده شدن این اثر هنری را نمی‌دهد لذا در این طرح دو حریم برای این آثار در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح حریم حفاظتی و فیزیکی اشاره کرد و افزود: در این طرح این حریم برای پیشگیری از آسیب‌های فیزیکی به آثار هنری تعریف شده‌اند. همچنین یک حریم حفاظتی منظری نیز تعریف شده که پیوند بصری شهر و اثر هنری را در چشم انداز موجود حفظ می‌کند.

وی تاکید کرد: در همین راستا کمیته‌ای فنی با حضور نمایندگان شهرداری تهران، شورا و دستگاه‌های ذیربط برای تعیین حریم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: متولی موضوع هنرهای شهری در مجموعه شهرداری سازمان زیباسازی است لذا در این موضوع نیز دبیرخانه این کمیته در این سازمان مستقر خواهد شد. امروز موادی از این طرح در ادامه جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت اما پیشنهاداتی باقیمانده که در جلسه آینده به عنوان اولین دستور کار به آن پرداخته خواهد شد تا به اتمام برسد و پس از تایید هیات تطبیق به شهرداری تهران ابلاغ شود.
ایسنا

۱۳۹۹/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...