نسخه چاپی

ایران 3-اسرائیل صفر

عکس خبري -ايران 3-اسرائيل صفر

بازتابهای پیروزی حیرت انگیز مقاومت فلسطین در نبرد 8 روزه نوارغزه علیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و برخی از آن به عنوان پیروزی جمهوری اسلامی ایران یاد كرده اند.

به گزارش نما با توجه به پیروزی حماس در جنگ 8 روزه بسیاری معتقد هستند این ایران است که برای سومین بار اسرائیل را شکست داد.بعد از پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33روزه و جنگ 22 روزه غزه این بار اسرائیل در جنگ 8روزه سیلی محکمی از حماس به رهبری ایران خورد.نکته قابل توجه این سه پیروزی این است که اسرائیل در هر جنگ توانش کمتر شده است و این قدرت ایران و حماس بوده است که روبه افزایش بوده است.جنگ گذشته 22 روز به طول انجامید اما این مبارزه تنها 8روز با مقاومت حماس و ایران ادامه داشت تا اسرائیل را زمینگیر کند.

همچنین به گزارش مهر، در نهایت پس از 8 روز مقاومت ظفرمندانه مقاومت فلسطین علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، تل آویو در بدترین شرایط مجبور به پذیرش تمامی شروط مقاومت درباره توقف حملات علیه غزه، ترور شخصیتهای مقاومت و رفع تدریجی محاصره نوارغزه شد.

شرایطی که شاید پیش از این تحقق آن برای مقاومت اسلامی فلسطین از تحلیگران منطقه ای دور از ذهن بود. در همین رابطه رسانه های مختلف دیدگاههای متعددی به پیروزی مقاومت اسلامی داشته اند.

پیروزی جدید محور مقاومت به رهبری ایران

پس از برقراری آتش بس و شکست واضح رژیم صهیونیستی در حمله نوارغزه ، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس از کمکهای معنوی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.


p460.jpg



محمود الزهار نیز شب گذشته در اظهاراتی تاکید کرد: هر قطره خونی که در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی بر زمین ریخته شد، آغازی بر مرحله آزای فلسطین از دست اشغالگران است.

این مقام ارشد حماس در ادامه تاکید کرد: دورانی که دشمن علیه ما می جنگید پایان یافته و هم اکنون این ما هستیم که آنها را به مبارزه می طلبیم. این دوران ، دوران خون و تفنگ است و انتخابی جز تداوم مقاومت فلسطین نداریم.

شبکه تلویزیونی القدس نیز با اشاره به پیروزی گروههای مقاومت تاکید کرد: سنگهای سجیل مقاومت بر ستون ابرهای رژیم صهیونیستی پیروز شد.

المنار لبنان در گزارشی اعلام کرد: ایران بزرگترین پیروز جنگ غزه و مصر اصلی ترین سردرگم در وقایع 8 روز گذشته در غزه است.

در این گزارش المنار به مواضع مستحکم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از گروههای مقاومت فلسطین و کمک به این گروهها اشاره کرده و اعلام کرد: البته در مواضع مصر پس از رژیم مبارک تغییر چندانی در نحوه حمایت از گروههای مقاومت فلسطین دیده نشد.

اسماعیل هنیه رئیس دولت حماس در نوارغزه تاکید کرد: دولت حماس از توافق آتش بس رضایت دارد و به پیروزیهای مقاومت مباهات می کند.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس نیز تاکید کرد: پیروزی مقاومت فلسطین در عملیات سنگهای سجیل ، نقطه عطفی تاریخی و آغاز مرحله آزادسازی کل فلسطین است.

بازتاب بسیار منفی آتش بس در تحولات داخلی رژیم صهیونیستی

این در حالی است که برقراری آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی بازتابی بسیار منفی در تحولات داخلی رژیم صهیونیستی داشته که احتمالا موجبات حذف برخی شخصیتها از صحنه سیاسی این رژیم پیش از برگزاری انتخابات را فراهم می کند.

در همین راستا در پی شکست رژیم صهیونیستی در تجاوز علیه غزه و گروه‌های مقاومت اسلامی، بنیامین نتانیاهو "یوحنانا لوکر" مشاور نظامی خود را برکنار کرد.

شائول موفاز نیز اخیرا در اعتراض به شکست بنیامین نتانیاهو در جنگ علیه غزه و طرح تقاضای آتش بس، خوستار تظاهرات گسترده علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل و بر کناری وی شد.
از سوی دیگر ، اعضای کنیست رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای با اشاره به شکست ایهود باراک در جنگ اخیر خواستار برکناری وی از قدرت شدند. آنان همچنین طرح آتش بس را به معنای تسلیم این رژیم به خواسته های حماس دانستند.

این در حالی است که ساکنان نقاط مختلف فلسطین اشغالی در اعتراض به ناکارامدی سیستم گنبد آهنین، علیه نتانیاهو و ایهود باراک دست به تظاهرات زده اند.

۱۳۹۱/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...