نسخه چاپی

مخالفت اكثر آلمانی‌ها با استقرار موشك‌های «پاتریوت» در مرز تركیه با سوریه

عکس خبري -مخالفت اکثر آلماني‌ها با استقرار موشک‌هاي «پاتريوت» در مرز ترکيه با سوريه

درحالیكه ناتو درحال رسیدگی به درخواست تركیه برای استقرار موشك های پاتریوت علیه سوریه است، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد كه اكثر آلمانی ها مخالف طرح احتمالی برلین برای اعزام نیروی نظامی و موشك به تركیه هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، درحالیکه گزارش های رسیده خبر می دهند که ناتو در حال بررسی درخواست ترکیه برای استقرار موشک های پاتریوت در مرز خود با سوریه است، روزنامه آلمانی «اشپیگل» با استناد به نتایج نظرسنجی انجام شده توسط توسط مؤسسه تحقیقاتی «اینفراتست دامپ» از میان هزار شهروند آلمانی نوشته است که اکثریت مردم آلمان مخالف طرح های کشور خود برای اعزام نظامی و سیستم های موشکی از جمله موشک هی پاتریوت به ترکیه جهت استقرار آنها در مرز این کشور با سوریه هستند.

بر اساس این نظرسنجی 59 درصد از آلمانی ها مخالف تامین موشک های پاتریوت ترکیه هستند و این طرح آلمان را یک اشتباه می دانند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشته است که حتی در صورت موافقت ناتو با درخواست موشک های پاتریوت ترکیه، بهره برداری عملیاتی از این موشک ها که شامل تعیین مکان نصب سکوهای پرتاب و مرتبط کردن آنها با شبکه دفاع هوایی ترکیه می شود، هفته ها طول خواهد کشید.

کشورهای آلمان، هلند و آمریکا موشک های پیشرفته مدل « PAC-3» را در اختیار دارند و ترکیه می خواهد از آنها برای رهگیری موشک های بالستیک استفاده کند اما اگر قرار باشد این موشک ها از طریق دو کشور اروپایی آلمان و هلند تامین شود،‌ پارلمان این کشورها احتمالا باید ابتدا در این باره راگیری کنند.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو اعلام کرده است که بررسی درخواست ترکیه برای استقرار این موشک ها در مرز خود با سوریه را بدون تاخیر عملی خواهد کرد و این در حالیست که قرار است یک تیم ناتو هفته آینده عازم ترکیه شود تا به بررسی مکان استقرار این موشک ها بپردازد.

۱۳۹۱/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...