نسخه چاپی

انتقاد نماینده مجلس تركیه از سیاست ۲گانه اردوغان مقابل اسرائیل

نماینده حزب جمهوریخواه خلق تركیه در انتقاد از سیاست دوگانه دولت آنكارا گفت اردوغان از یك سو "وان مینوت" می‌گوید و از سوی دیگر مجوز استقرار سپر موشكی آمریكا و ناتو را در روستای كوره جیك استان مالاتیا را صادر می كند.

به گزارش فارس از ترکیه، ولی آق بابا نماینده مردم شهر مالاتیا از حزب جمهوریخواه خلق در واکنش به گریه احمد داوداوغلو در دیدار با مجروحین حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه اظهار داشت که گریه داوداوغلو را صادقانه نمی داند. آق بابا تصریح کرد دولت آنکارا از یک سو "وان مینوت" می گوید (اشاره به جمله اردوغان در حاشیه نشست داووس در مقابل شیمون پرز سرکرده رژیم صهیونیستی) و از سوی دیگر مجوز استقرار سپر موشکی امریکا و ناتو را در روستای کوره جیک استان مالاتیا را صادر می کند. وی استقرار سپر موشکی ناتو در کوره جیک را تاوان وان مینوت اردوغان در داووس ارزیابی کرد و گفت این سپر موشکی در چارچوب توافقی محرمانه که از سوی حزب متبوع وی افشا شده، با هدف حفاظت از اسرائیل در مقابل ایران در این نقطه مستقر شده است.

آق بابا در ادامه خاطرنشان کرد که این سپر موشکی نه از سوی ناتو، بلکه از سوی امریکا در کوره جیک مستقر شده و کنترل آن نیز کاملا در اختیار آمریکا قرار دارد. وی تاکید کرد که این پایگاه برخلاف ادعای نخست وزیر ترکیه که آن را سیستم راداری نامیده، در واقع سپر موشکی امریکا برای حفاظت از اسرائیل است.

۱۳۹۱/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...