نسخه چاپی

ختمِ شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان

عکس خبري -ختمِ شوراي سياست‌گذاري اصلاح طلبان

سرانجام خبر استعفای «محمدرضا عارف» رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رسانه‌ای شد؛ خبری كه گفته می‌شود مربوط به اواخر سال گذشته بعد از برگزاری انتخابات است.

سرانجام خبر استعفای «محمدرضا عارف» رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رسانه‌ای شد؛ خبری که گفته می‌شود مربوط به اواخر سال گذشته بعد از برگزاری انتخابات است. این موضوع نقش زیادی در راهبرد انتخاباتی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال ۱۴۰۰ هم خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید چه کسی سکان ساز و کار انتخاباتی این جریان در فاصله کمتر از یک سال مانده به انتخابات را در دست خواهد گرفت.
بعد از اعلام این خبر بعضی از اصلاح طلبان از کناره گیری آقای عارف استقبال کردند و این اتفاق را یک فرصت برای پوست اندازی در ساختار پوسیده اصلاح طلبان و واگذاری امور به دست جوانان و افراد تازه نفس دانستند. برخی دیگر استعفای عارف را در راستای انتخابات ریاست جمهوری 1400 ارزیابی کردند و عده ای دیگر سخن از بازنشستگی و کناره گیری عارف از میدان سیاست کردند. جدای از اینکه چه سرنوشتی برای آقای عارف رقم خواهد خورد با شرایط به وجود آمده میتوان از پايان عمر شوراي عالي سیاست‌گذاری سخن گفت.در حال حاضر اولویت اصلی جریان اصلاح طلب برای ادامه ی حیات خود، راه‌اندازی تشکيلاتي جديد براي ساماندهي به تفرق‌هاي ایجادشده و اضلاع متکثر اصلاح‌طلبي است، کار دشواری که مشخص نیست بزرگان اصلاحات توان انجام آن را داشته باشند. در حال حاضر الگوهای دیگری مانند پارلمان اصلاحات توسط طيفي از اين اردوگاه مطرح گرديده که ساختاري کاملاً متفاوت با شورای عالی سیاست‌گذاری دارد؛ اما پذيرفتن آن براي همه طیف‌های فعال کار آساني نيست. از طرف دیگر زمان زیادی برای آماده‌سازی اردوگاه اصلاح‌طلبان براي نقش‌آفرینی در انتخابات سال پیش رو وجود ندارد. این شرایط ممکن است اصلاح طلبان را به تصمیماتی سوق دهد که تنها برای عبور از انتخابات برنامه ریزی شده است.
درهرصورت اصلاح‌طلبان در چندماهه مانده تا انتخابات 1400 روزهاي سختي را پيش رو دارند که اگر بخواهند بر اين وضعيت بحراني فائق آيند، بايد بتوانند براي انسجام سازماني خود راهکاري بينديشند.


۱۳۹۹/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...