نسخه چاپی

سهیلا رجبی مطرح كرد:

شناخت بهتر از امام رضا(ع)نتیجه طرح خادمیاری

عکس خبري -شناخت بهتر از امام رضا(ع)نتيجه طرح خادمياري

همه خادمیاران ما عاشقانه به عشق آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) فعالیت می‌كنند و نه‌تنها هیچ مبلغی دریافت نمی‌كنند، بلكه حتی مواقعی مبلغی می‌پردازند. همه اینها برای این است كه مُهر خادمیاری را ـ كه ان‌شاءالله خود امام رضا(ع) برای ما بزند ـ برای ما بزنند.


وقتی اسم امام رضا(ع) می‌آید همه متحول می‌شوند

سهیلا رجبی، خادم خادمین امام رضا(ع) در باره طرح خادمیاری سراسری به خبرنگار ما گفت: این طرح در خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان جامعه خیلی مؤثر بوده است. از موقعی که طرح خادمیاری اجرا شد خادمیاران گروهی جهادی تشکیل داده‌اند و به همه محرومین کمک می‌کنند. این امر موجب شد مردم هم شناخت بهتری نسبت به علی بن موسی‌الرضا(ع) پیدا کنند و هم خادمین را بهتر بشناسند و از آنها کمک بگیرند.


حوزه فعالیت خادمیارها

وی افزود: ما در بخش بهداشت، درمان و تغذیه فعال هستیم. حتی گروه‌های جهادی کارگری داریم که خانه‌های کسانی را که وضع مالی خوبی ندارند و خراب شده است تعمیر می‌کنیم.

این خادمیار با اشاره به اینکه خادمیاران به مردم سراسر ایران خدمت می‌کنند گفت: خادمیاران به سیل‌زدگان خوزستان، گلستان و... و زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند و ما همه اینها را پوشش دادیم. برای ما منطقه و شهر فرقی نمی‌کند، چون همگی ایرانی هستیم و به همدیگر کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به تعداد بالای خادمیاران در سراسر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این عده زیادی از متقاضیان هستند که ثبت‌نام کرده‌اند، ولی به علت شیوع بیماری کرونا مصاحبه‌های آنها انجام نشده است.



پاداش خادمیارها

رجبی مطرح کرد: وظیفه هر خادمیار این است که قبل از هر چیز خادم خادمین امام رضا(ع) باشد. یعنی ما باید به مردم و کسانی که نیاز به کمک دارند در شهر خودمان خدمت کنیم. ما باید هر ماه 24 ساعت کار مفید انجام بدهیم. در این میان خادمیارانی هستند که 30 روز خدمت می‌کنند. وقتی خادمیاران به وظیفه‌شان عمل کردند و گزارش‌هایشان را به مشهد فرستادند، آستان قدس رضوی به عنوان جایزه به این خادمیاران شیفت‌هایی را برای خدمت در حرم می‌دهد تا این خادمیاران در حرم آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) در خدمت زائرین آن حضرت باشند.

وی به تنوع و تعدد مشاغل فعال در خادمیاری اشاره کرد و گفت: در گروه‌های جهادی‌ و کانون‌های مختلفمان از پزشک، مهندس، خلبان و معلم گرفته تا کارگر و زن خانه‌دار فعال هستند و خدمت می‌کنند. البته شرط خادمیار بودن خانم‌ها این است که حتماً حداقل دیپلم داشته باشند.

این خادمیار تصریح کرد: همه خادمیاران ما عاشقانه به عشق آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) فعالیت می‌کنند و نه‌تنها هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند، بلکه حتی مواقعی مبلغی می‌پردازند. همه اینها برای این است که مُهر خادمیاری را ـ که ان‌شاءالله خود امام رضا(ع) برای ما بزند ـ برای ما بزنند.



اثرات خادمیاری

وی در خصوص تأثیرات مثبت خادمیاری در جامعه اظهار کرد: من در زعفرانیه هستم، ولی محدوده کاری‌ام را در شهرری قرار دادم. چون خادم حضرت عبدالعظیم(ع) و مشاور هم هستم، تعدادی از دختران برای مشاوره به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می‌آمدند و با معضلات و مشکلات آنها آشنا شدم. 180 دختر جوان از شهرری و شهرهای اطراف آن و از مناطق مختلف تهران حتی از بالای شهر تهران بودند که مشکلات بسیاری از نظر اخلاقی و پوشش ظاهری و ارتباط با خانواده‌شان داشتند. آنها کلاً با جامعه دعوا داشتند و فکر می‌کردند جامعه علت تمامی مشکلات آنهاست. بعد از مدتی که با اینها ارتباط داشتم و اینها را با نیروهایم که اغلب معلولین ذهنی و جسمی هستند آشنا کردم، اینها همگی به راه آمدند و انگیزه و امید زندگی پیدا کردند.

رجبی در ادامه افزود: من اینها را دخترهای امام رضا(ع) نامیده‌ام. تعدادی از آنها به من گفتند ما احساس می‌کنیم تازه متولد شده‌ایم و قبلاً نمی‌دانستیم چگونه باید زندگی کنیم. الان هر کدام از این دختران خادم شده‌اند و از تحول خودشان برای دیگران می‌‌گویند و به آنها کمک می‌کنند.



تحول با طرح خادمیاری

وی به بازدیدهای گروه جهادی‌شان در دهه کرامت از خانواده‌های محروم اشاره کرد و گفت: ما یا این خانواده‌ها را در مساجد و مدارس جمع می‌کنیم یا به خانه‌هایشان می‌رویم. وقتی پرچم آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) را با خودمان حمل می‌کنیم انقلاب درونی در این مردم و به‌خصوص جوان‌ها اتفاق می‌افتد. پسرهای جوانی با تیپ‌ها و قیافه‌های عجیب و غریبی مشتاقانه از ما درخواست می‌کنند که آیا می‌شود ما هم خادم شویم؟ الان تحولی در وجودمان در گرفته است و می‌خواهیم درست زندگی کنیم.

این خادمیار افزود: وقتی اسم امام رضا(ع) می‌آید همه متحول می‌شوند. معتقدم امام رضا(ع) بیشترین تمرکزش بر جوان‌هاست و عنایت بیشتری به جوان‌ها کرده است، چون جوان‌هایی که با ما همکاری می‌کنند خالصانه فعالیت می‌کنند.

این خادمیار با بیان اینکه طرح خادمیاری در اشتغالزایی افراد بسیار موفق عمل کرده است اظهار کرد: اتفاق خیلی خوبی که افتاده این است که مردمی که مشکل دارند به دفاتر آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) مراجعه می‌کنند و مشکلاتشان را مطرح می‌کنند. تمامی خدماتی که ارائه می‌دهیم رایگان است و از مراجعین هیچ هزینه‌ای نمی‌گیریم.

تهیه و تنظیم مطالب: حجت الاسلام علی تبریزی

۱۳۹۹/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...