نسخه چاپی

ادامه دستگیری علما و مداحان بحرینی در آستانه عاشورا

عکس خبري -ادامه دستگيري علما و مداحان بحريني در آستانه عاشورا

حالی كه مردم بحرین این روزها برای عاشورای حسینی آماده می‌شوند دستگیری علما و مداحان بحرینی در آستانه عاشورا همچنان ادامه دارد و علمای بحرین اعلام كردند كه سكوت در برابر این اقدامات جایز نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالی که مردم بحرین این روزها برای عاشورای حسینی آماده می‌شوند، رژیم آل‌خلیفه همچنان به دستگیر کردن علما و مداحان اهل بیت(ع) و احضار آنها به مراکز پلیس ادامه می‌دهد.

به نوشته روزنامه بحرین الوسط، عبدالله الشملاوی خبر داد سیدکامل الهاشمی به جرم مخالفت با رژیم آل‌خلیفه از دوشنبه گذشته به دستور مقامات بحرینی برای تحقیقات برای یک هفته به زندان منتقل شده است این در حالی است که الهاشمی روز شنبه به مرکز پلیس منطقه «البدیع» احضار شده بود و 48 ساعت در بازداشت بود.

در همین حال وزارت کشور بحرین در مناطقه البدیع، الحوره، الوسطی و ستره اقدام به احضار مداحان و خطبا و مسئولان هیئت‌های حسینی کرده است که از جمله آنها مهدی سهوان وعبدالامیر البلادی دو مداح اهل بیت(ع)، شیخ مهدی الکرزکانی و ملا الیاس المرزوق از علمای بحرین و روسای هیئت‌های العبابسه منطقه عالی و السنابس است.

عبدالامیر البلادی یکی از این مداحان گفته است که در مرکز پلیس او را متهم به اقدام علیه رژیم آل‌خلیفه کرده‌اند و از او تعهد گرفته‌اند.

همچنین در پی سخنرانی «شیخ عبدالامیر الکرانی» علیه رژیم آل‌خلیفه بوده است که رئیس هیئت العبابسه در منطقه عالی را احضار کرده‌اند.

شیخ مهدی الکرزکانی نیز عنوان کرده است که هنگامی که به اداره پلیس رفته‌اند او را متهم کرده‌اند که با تبیین آیه «ولا ترکنوا إلى الذین ظلموا» علیه رژیم بحرین سخنرانی کرده است.



* بیانیه 5 تن از علمای برجسته بحرین: سکوت در برابر این اقدامات جایز نیست



در همین حال و در پی این اقدامات 5 تن از علمای برجسته بحرین در بیانیه‌ای اقدامات رژیم آل‌خلیفه را محکوم کردند و در بیانیه خود اعلام کردند: در اقدامات غیرمسئولانه حکومت اقدامات تحریک‌آمیزی در ایام دهه اول محرم انجام داده و علما را دستگیر و خطبا و مداحان و مسئولان هیئت‌های حسینی را احضار می‌کند که این توهین به شعائر دینی و مذهبی است.

به نوشته پایگاه رسمی شورای علمای اسلامی بحرین، آنها با اشاره به اینکه این اقدامات تفرقه‌افکنانه است، سکوت در برابر این اقدامات را جایز ندانسته و به رژیم آل‌خلیفه نسبت به عواقب آن هشدار دادند.

در این بیانیه که آن را شیخ عیسى قاسم، رهبر انقلاب بحرین، سیدجواد الوداعی،سید عبدالله الغریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمد صالح الربیعی امضا کرده‌اند، عاشورا رمز وحدت و محبت نامیده شده است.

همچنین مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در بیانیه‌ای که علیه اقدامات آل‌خلیفه صادر کرد ممانعت نظام حاکم بر بحرین برای انجام شعائر دینی مردم و ایجاد فشار بر خطباء، مداحان و بانیان مجالس حسینی را به شدت محکوم کرد.

۱۳۹۱/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...