نسخه چاپی

رییس جمهور:ملت ایران در معادلات دفاعی خود جایگاهی برای صهیونیست‌ها قائل نیست

عکس خبري -  رييس جمهور:ملت ايران در معادلات دفاعي خود جايگاهي براي صهيونيست‌ها قائل نيست

رییس‌جمهور تروریسم را ابزار كار سلطه‌گران و برخی دولت‌های غربی دانست و با بیان این‌كه از زمانی كه آنها با شعار مبارزه با تروریسم به منطقه حمله كردند، تروریسم ده‌ها برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: تا زمانی كه دست‌های دراز سلطه‌گران كوتاه نشود، تروریسم نیز وجود خواهد داشت و همه ملت‌ها باید تلاش كنند دست در دست یكدیگر تروریسم را مهار كنند.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه به وقت محلی در نشست خبری با رسانه‌های پاکستان در پاسخ به سوالی درباره این‌که چگونه می‌توان توطئه‌های استعمارگران را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام مهار کرد؟ گفت: البته باید توجه داشت که تفرقه و اختلاف در بین تمام ملت‌ها حاکم است و فقط اختصاص به مسلمانان ندارد چرا که استعمارگران با ایجاد تفرقه قصد دارند بر همه دنیا حاکم شوند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: راه غلبه بر مشکلات موجود جهان تنها این نیست که مسلمانان را با هم متحد کنیم، بلکه باید همه ملت‌ها و بشریت با یکدیگر متحد شوند و معتقدم اگر پرچم عدالت و توحید برافراشته شود همه ملت‌ها حتی مردم اروپا و آمریکا هم به حرکت توحیدی و عدالت‌خواهانه خواهند پیوست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه سایر ملت‌ها بخصوص ملت ایران اظهار داشت: اصل مأموریت رژیم صهیونیستی ایجاد جنگ و درگیری است و با این هدف ایجاد شده که در منطقه تفرقه و جنگ ایجاد کند تا سلطه‌گران بتوانند بر منطقه تسلط داشته باشند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: 33 سال است که صهیونیست‌ها با سد محکم ایران و ملت‌های مومن مواجه شده اند، آنها آرزو دارند که به ملت ایران آسیب بزنند و منتظر فرصت هستند. البته خودشان به خوبی می‌دانند که ملت ایران اهل تهاجم و تجاوز نیست اما مدافع بسیار خوبی است و آنچنان دفاع می‌کنند که مهاجم را برای همیشه پشیمان می‌کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران در معادلات دفاعی خود جایگاهی برای صهیونیست‌ها قائل نیست و آرزوی آنها برای ضربه زدن به ایران یک آرزوی بچه‌گانه است و برای ما اهمیتی ندارد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اقدامات تروریستی روز گذشته در کراچی و راولپندی پاکستان اظهار داشت: این موضوع از جهات گوناگون قابل بررسی است، به عنوان یک موضع اساسی اعلام می‌کنم که با هر نوع کشتار مردم بی‌دفاع در هر جای دنیا و توسط هر کسی مخالف هستیم، بخصوص اگر این اقدامات تحت عناوین مذهبی انجام شود.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که هدف از این اقدامات تروریستی چیست و کسانی که کشته می‌شوند، چه گناهی دارند؟ اظهار داشت:‌ مردم در اعتقادات و اعمال دینی خود آزاد هستند و در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص)، مسیحی‌ها و یهودیان اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام می‌دادند و یاران پیامبر هیچگاه مزاحمتی برای آنها درست نمی‌کردند، پس اینگونه اقدامات نمی‌تواند جنبه دینی داشته باشد.

رییس‌جمهور اضافه کرد: کسانی که به این اقدامات دست زده‌اند بیشتر به دنبال آن هستند که پاکستان، قدرتمند نباشد. بنابراین هر کسی که پاکستان را دوست دارد باید به دنبال امنیت و برابری در پاکستان باشد.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که از این عملیات تروریستی و کشتار به نفع چه کسانی سود می‌برند؟ اظهار داشت: اطلاعات دقیق حاکی از آن است که بعضی کشورهای غربی می‌خواهند پاکستان را ناامن کرده و از پیشرفت و اقتدار این کشور جلوگیری کنند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) مظهر رحمت برای همه انسان‌ها بوده‌اند و آمدند تا انسان‌ها کشته نشوند و برادری ایجاد شود و نه تنها بین مسلمانان بلکه بین همه بشریت برادری ایجاد شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه پاکستان چه چیزی کم دارد که بخواهد با آمریکا رابطه ایجاد کند؟ اظهار داشت: پاکستان هیچ چیز کم ندارد و سرزمینی بزرگ و آباد است و بالاتر از آن دارای مردمی خوب، مؤمن، با استعداد، شجاع و انقلابی می‌باشد، منتها ملت پاکستان باید تصمیم بگیرند که کشورشان را به قله‌های پیشرفت برسانند. امروز مشاهده می‌شود که دشمنان پاکستان نمی‌خواهند این کشور امن و آباد باشد و راه مقابله با آن این است که مردم برای آبادانی و وحدت قیام کنند و البته این کار را هم کرده‌اند و بی‌تردید ملت پاکستان بر دشمنانش غلبه خواهد کرد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره هولوکاست و کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: اصولا جنس رژیم صهیونیستی با جنایت عجین است. درباره موضوع هولوکاست سوالات فراوانی مطرح می‌باشد که هنوز به این سوالات جواب داده نشده است و این موضوع هیچ ارتباطی هم با فلسطین ندارد، منتها غربی‌ها، رژیم صهیونیستی را به زور و با طراحی و فریبکاری تأسیس کردند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آن قوت چندانی ندارند و همگان مشاهده کردند که هم در مقابل حزب‌الله و هم در مقابل حماس شکست خوردند، امروز هم اگر حتی دو کشور مسلمان با هم جلسه مشترکی برای حل موضوع فلسطین برگزار کنند و در این جلسه اعلام شود که صهیونیست‌ها باید بروند، آنها خواهند رفت؛ برای حل مساله فلسطین نیازی به جنگ نیست.

رییس‌جمهور گفت: اگر بخواهیم با روش دموکراتیک با صهیونیست‌ها برخورد شود، راهکار آن برگزاری یک انتخابات آزاد است و با این روش مشخص خواهد شد که صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در فلسطین ندارند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره بی‌ثباتی در منطقه بلوچستان بین هند و پاکستان اظهار داشت: در این رابطه باید مسئولین پاکستانی اظهار نظر کنند، اما آنچه ما می‌توانیم بگوییم این است که همه کشورهای منطقه در فضای دوستانه از امنیت و استقلال یکدیگر حمایت کنند و همه باید متوجه باشند که هر نوع ناامنی به سایر کشورها هم کشیده می‌شود.

رییس‌جمهور افزود: هند و پاکستان باید در شرایط مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند و اگر هم اختلافی هست با تفاهم و گفتگو حل و فصل نمایند. مطمئناً روابط سازنده و مثبت این دو کشور به نفع کل منطقه است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره احداث خط لوله گاز بین ایران و پاکستان و فشار آمریکا در این رابطه اظهار داشت: فکر نمی‌کنم فشار آمریکا تاثیری در تصمیم دو دولت ایران و پاکستان داشته باشد. البته آمریکایی‌ها دارای دست و زبان درازی هستند و همواره در صدد هستند دستشان را در جیب ملت‌ها دراز کرده و با زبان دراز خود در امور همه ملت‌ها دخالت کنند، اما زمان آن رسیده که چشمان خود را باز کنند و ببینند که چگونه همه مردم پاکستان مخالف دخالت آنها در امور کشورشان هستند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: بالاخره اراده ملت‌ها در تمام جهان بر مستکبران غلبه خواهد کرد و با اراده دو دولت و دو ملت ایران و پاکستان خط لوله انتقال نفت، طی دو سال آینده احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی‌نژاد در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال دیگری درباره موضوع فلسطین اظهار داشت: مسأله فلسطین یک مسأله جهانی است، صهیونیست‌ها دشمن همه ملت‌ها هستند به گونه‌ای که حتی در منطقه آمریکای لاتین صهیونیست‌ها علیه تمام ملت‌ها و دولت‌های بر آمده از اراده ملت‌ها قرار دارند، بنابراین برای دفع مسأله صهیونیسم باید همه ملت‌ها با هم بسیج شوند و مهار حزب صهیونیسم حرکتی در جهت امنیت جهانی محسوب می‌شود.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران نسبت به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: امنیت، احترام، پیشرفت، عدالت و استقلال را حق همه ملت‌ها می‌دانیم و معتقدیم تمام مشکلات جهان از آنجا ناشی می‌شود که بعضی دولت‌ها به حق طبیعی خود راضی نشده و در امور دیگران دخالت کرده و ثروت و منابع دیگران را برای خود می خواهند، لذا در چنین شرایطی باید کمک کنیم در همه جای دنیا اراده ملت‌ها حاکم شده و احترام و کرامت انسان‌ها حفظ شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید تلاش کرد دخالت قدرت‌های مسلط جهان در امور سایر ملت‌ها از بین برود و اگر چنین اتفاقی بیفتد ملت‌ها به خوبی می‌توانند مسایل خود را حل و فصل کرده و در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند؛ پیچیده شدن مسایل کنونی جهان بخاطر دخالت‌های بیگانگان است.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و پاکستان در خصوص موضوعات مختلف بویژه امنیت افغانستان، اظهار داشت: دو کشور از روابط گسترده‌ای برخوردار هستند و مسئولین تهران و کابل همواره با هم در خصوص موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی مذاکره و گفتگو می‌کنند.

احمدی‌نژاد افزود: در موضوع روابط افغانستان و پاکستان نیز ایران از هر اقدامی که به تفاهم و برقراری امنیت کمک کند، به طور کامل حمایت می‌نماید، چرا که معتقدیم از ناامنی و درگیری همه ضرر می‌کنند و یک ملت باید با تفاهم کشور خود را اداره کند و هیچ طایفه و گروهی نمی‌تواند گروه دیگر را از روی زمین حذف نماید، لذا باید همه اصول دموکراسی را بپذیرند و بر پایه آن عمل کنند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: اسلحه و توسل به زور وسیله خوبی برای تعامل اجتماعی نیست و روابط اجتماعی باید همراه با محبت و دوستی باشد و بی‌تردید همکاری دو دولت پاکستان و افغانستان کمک مؤثری برای استقرار امنیت در دو کشور خواهد بود و ایران از این همکاری‌ها حمایت می‌کند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره موضوع آتش‌بس در غزه و اقدامات مردم غزه در دفاع از خود اظهار داشت: همه باید کوشش کنند که هیچ گونه جنگ و درگیری در هیچ کجای دنیا رخ ندهد و اساساً جنگ هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد، البته دفاع هم حق طبیعی هر ملتی است و شیوه دفاع را هر ملتی حق دارد که خودش اختیار کند و ملت فلسطین نیز خودشان تصمیم می‌گیرند که چگونه از خود دفاع کنند.

رییس‌جمهور در ابتدای این نشست خبری در سخنانی روابط دو ملت ایران و پاکستان را عمیق، برادرانه و پایدار دانست و گفت: دو ملت متعلق به یک حوزه فرهنگی هستند و از وجوه مشترک بسیار گسترده ای برخوردار هستند و دو دولت از روابط خوب و سازنده‌ای برخوردار می‌باشند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ملت پاکستان ملتی موحد، مؤمن، آگاه و شجاع است که در صحنه‌های سرنوشت‌ساز بشریت و دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی حضور فعال دارد.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه جهان در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد و یک دوره طولانی سیاه رو به پایان است، اظهار داشت: دورانی که استعمار، ستم و تبعیض در همه جای آن حاکم است، امروز به لطف آگاهی ملت‌ها رو به پایان است و دوران جدیدی بر پایه عدالت، آزادی و احترام در حال آغاز شدن است و این آرزوی تاریخی همه ملت‌هاست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید جهانی ایجاد شود که در آن همه ملت‌ها به طور کامل از عدالت و پاکی برخوردار باشند و این چنین جهانی زمانی برپا خواهد شد که همه ملت‌ها دست به دست هم به صورت متحد و یکپارچه تلاش کنند و در مدیریت جامعه بشری مشارکت فعال داشته باشند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: تا زمانی که مدیریت جهان در دست عده ای معدود و خودخواه باشد، وضعیت کنونی جهان اصلاح نخواهند شد و امیدوارم با گسترش بیداری ملت‌ها و تقویت وحدت بین ملت‌ها و حرکت عمومی ملت‌ها شاهد استقرار عدالت، آزادی و برادری در همه جهان باشیم.

۱۳۹۱/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...