نسخه چاپی

عملیات اجرایی بازنشستگی نیروگاه‌های ری و طرشت امسال آغاز می‌شود

عکس خبري -عمليات اجرايي بازنشستگي نيروگاه‌هاي ري و طرشت امسال آغاز مي‌شود

مدیرعامل شركت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به انعقاد قرارداد تبدیل ۴۰۰۰ مگاوات واحد گازی به سیكل تركیبی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات از این واحدها یا به بهره‌برداری رسیده و یا امسال وارد مدار خواهند شد.

به گزارش نما ،محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه‌های این شرکت به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور، گفت:‌ وزارت نیرو در یک دهه اخیر توجه ویژه‌ای به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت داشته است و‌ از اوایل سال 92 نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت طرح تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل ترکیبی در دستور کار قرار گرفته و قراردادهای مربوطه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار هزار مگاوات قرارداد در این خصوص با بخش خصوصی منعقد شده است، گفت:‌ در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 مگاوات از این واحدها یا به بهره‌برداری رسیده و یا امسال وارد مدار خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی راندمان این واحدها از حدود 33 درصد به 47 تا 50 درصد ارتقا پیدا می‌کند که این اقدام نقش به‌سزایی در بهینه مصرف کردن سوخت گاز نیروگاه‌ها خواهد داشت.

طرزطلب افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در پنج سال اخیر به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق کشور، استفاده از توربین‌های جدید دارای راندمان بسیار بالاست که این مهم نیز در واحدهای سیکل ترکیبی راندمان را به 58 درصد خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ارتقای واحدهای گازی افزایش دو تا سه درصدی راندمان را در پی خواهد داشت، ادامه داد:‌ در صورت اجرای کامل برنامه‌های یاد شده این امکان وجود دارد که در یک سال بیش از 20 درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها کاهش پیدا کند.

وی به موضوع بازنشسته کردن نیروگاه‌های فرسوده کشور اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر از رده خارج کردن دو نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم امسال برنامه عملیاتی اجرایی آن‌ها در نیروگاه ری و طرشت آغاز شود.

طرزطلب خاطرنشان کرد:‌ راندمان نیروگاه‌های قدیمی کمتر از 20 درصد است و در صورتی که راندمان آن‌ها را به حدود 60 درصد افزایش دهیم طبیعتا برای کشور، دولت و آینده کشورمان بسیار مثمرثمر خواهد بود.
تسنیم

۱۳۹۹/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...